לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"הגט מתל-אביב" קדם להכשר "מרבק"


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 3) - 21/07/1964 (יום שלישי)
פולמוס חריף שהתנהל לפני כ-5 שנים בין הרב הראשי הרב איסר יהודה אונטרמן לבין הרב אברהם מרדכי הלוי הורביץ מירושלים, על רקע רצונו של הרב הורביץ לשאת אישה והטלת ספק על ידו אם גט שניתן ע"י הרבנות הראשית לתל-אביב-יפו לאשה זו תופס כדין וכדת - קדם בשנים למריבה הנוכחית, אשר הרב הורוביץ החליט לצאת כנגד הרב אונטרמן בפרשת "מרבק".

נראה שהפולמוס שהתנהל בשנת תשי"ט השאיר משקע המשפיע על הסכסוך החריף שפרץ עתה כאשר הרב הורביץ נותן הכשרים ל "מרבק" למורת רוחו של הרב הראשי הרב איסר יהודה אונטרמן.

בקונטרס "הגט מתל-אביב" שיצא לאור בשנת תשכ"ג ע"י "ישיבת הרבנים פליטי הגולה" מתפרסמת חליפת המכתבים בין שני הרבנים הרב א. י. אונטרמן והרב אברהם מרדכי הלוי הורביץ. הרב הורביץ כתב להרב אונטרמן במכתב אחד המתיחס לגט שניתן ע"י הרבנות הראשית של תל-אביב לאשה אחת בשם לאה שגם נקראת יאנאנא בת לבן, גט זה בא במקרה לידי הרב הורביץ כי רצה לשאת אשה זו בהיותו אלמן ר"ל.

אחרי עיון מדוקדק בגט מצא בו הרב הורביץ פסול ולפי דבריו הוא בטל גם מדאורייתא ואינו תופס כדת וכדין.

הרב א. י. אונטרמן השהה תשובתו זמן מסויים ורק לאחר תזכורת נוספת מצד הרב הורביץ הוא כותב לו, שאם מבחינת ההלכה האמיתית מתוך רצונו לשאת את האשה הוא מתענין בגט - אזי אין לו שום מקום לפקפק בגט שניתן ע"י הרבנות הראשית של תל-אביב, שחבריה הם גדולי התורה ובקיאים בטיב גיטין וקידושין ... אולם אם הכוונה אך ורק להתרברב ולהראות את "כוחו" וידענותו בהפרכת דברים של רבנים, אין הרב אונטרמן מוצא צורך להיכנס לויכוח זה.

הרב אברהם מרדכי הלוי הורביץ לא נואש והמשיך בשעתו להפנות מכתביו בענין זה גם להרב הראשי הרב יצחק נסים, אולם לא זה לתשובה. הוא איים גם בפניה לעתונות, מתברר שגם העיתונות לא הזדרזה לפרסם את המכתבים הללו ...

לאחר שלא קיבל תשובה ומכתביו לא פורסמו ברבים, פירסם את חליפת המכתבים בצורת קונטרס בשם "הגט מתל-אביב" שיצא לאור ע"י "ישיבת רבנים פליטי הגולה". הוא כתב כי הוא רואה בדבר עניין חמור מאוד ויש כאן לפי דברי הרב הורוביץ התרת אשה ע"י גט פסול שהוא עבירה חמורה ואחת מהעבירות החמורות ביותר של איסור ערוה.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב לסר אורי 1, תל אביב (הרבנות הראשית - המועצה הדתית) | באר טוביה (מפעל מרבק שכן באיזור התעשייה של באר טוביה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות