לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

יצר הרע מוביל אותן לקלפיות


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עכשיו (עמוד 11) - 12/03/1992 (יום חמישי)
חרדי ירושלים ובני ברק הכריזו מלחמה על המפלגות החרדיות; בשם טובת עולם התורה והישיבות, כביכול, הן מוכנות להשתתף, רחמנא ליצלן, בבחירות לכנסת הציונית הכופרת

הבחירות הקרובות הפיחו רוח חיים גם בקרב החרדים הקיצוניים בירושלים ובני-ברק. אלה לא מתכוננים, חו"ח, לצאת למסע בחירות משלהם, אלא להיפך: הם מבקשים לפעול נגד השתתפותן, או לפחות לסיכול הגדלת ייצוגן של "אגודת ישראל" ו "דגל התורה" בכנסת הכופרת.

החרדים הקיצוניים כועסים על המפלגות החרדיות שבקואליציה, על שנתנו ידן ל "תעלול הבחירות" של הממשלה, ועל "המזימה" הממשלתית להעלות בחשאי את שארית הפליטה של יהדות תימן.

לפיכך פתחו לאחרונה חרדי ירושלים ובני-ברק בתעמולה להחרמת הבחירות, ובעיקר הם מכוונים אשם נגד "המסיתים והמדיחים" ללכת אל הקלפי הציונית.

לדברי החרדים, תעמולת הבחירות של המפלגות החרדיות לכנסת "פושטת צורה ולובשת צורה אחרת", כל פעם לפי צורך השעה, וכן לצרכים פנימיים. ומי הוא החולש על המלאכה? "יצר הרע" ו "הסיטרא אחרא", השררה והממון, ר"ל.

יצר הרע – כך חרדי ירושלים וב"ב – יודע את חולשת מנהיגי המפלגות החרדיות, ואת דרכם לפתות ולהסית את הבריות, בהם גם בני הישיבות. אלה לוחצים ומשכנעים את צאן מרעיתם, כי בכוחו של הפתק שישלשלו לקלפי הציוני, להציל ולקדם את עולם התורה ועולם הישיבות.

כי כן יצאו החרדים בקריאה נרגשת אל "בני התורה" ו "בני הישיבות", אלה שטרם פגע בהם חיידק "הציונות" החרדית – להזהר מפני מסיתים ומדיחים מקהילתם, שרוממות הצלת התורה בגרונם, אך במעשיהם הם מערערים על הציווי "אנכי ה' אלקיך", וכופרים ב "שמע ישראל", ואך מרבים תועבה בישראל.

במיוחד חורים לחרדים המגעים המתקיימים בין "אגודת ישראל ל "דגל התורה", שבאחת, ולמען מטרות פסולות, ומחשש מהגדלת אחוז החסימה, נעלמה כלא הייתה היריבות ששרה ביניהן לאורך כל הקדנציה הנוכחית, נשתתקו ההשמצות והעלילות ההדדיות, וכיום הן עומדות ללכת ברשימה אחת לכנסת, כדי להגדיל את ייצוגן ולהגביר כוחן ב "פעילות הכפירה בהקדוש ברוך הוא ובתורתו הקדושה".

גם המחלוקת בין ה "חסידים" ל "ליטאים", שהייתה רדומה במשך מאות שנים – מאז המחלוקת בין הגר"א לבין מייסד שושלת חסידי ליובאוויאש, הרב שניאור זלמן מלאדי – נתעוררה לאחרונה על רקע הבחירות הקרובות לכנסת, והמאבק על חלק בעוגה הבלתי כשרה.

כך היה גם לפני הבחירות הקודמות לכנסת, כאשר הוציאו יהודים כשרים וטהורים מכתלי בית המדרש ומאולמי הישיבות הקדושות, ואף רתמו לצורך זה את התשב"ר (תינוקות של בית רבן), שלא חטאו ולא פשעו. וכל זה, בשם "הצלת כבוד התורה" כביכול.

אבל יותר מכל חורה לחרדים שונאי הציונות, המכתב המזוייף, לדבריהם, אותו פירסמו ובו פתחו המפלגות החרדיות את מערכת הבחירות. מדובר במכתב, כביכול, של המנוח, הרב וולולה (זאב) סולובייציק ז"ל, רבה של בריסק, שבאחרית ימיו קבע את מושבו בירושלים, ובו הוא קורא להשתתף בבחירות. בניו של הרב הגדול הפריכו והזימו את נוסח המכתב.

המפלגות החרדיות – אומרים בירושלים וב"ב – אף הוסיפו חטא על פשע, בכך שהתעלמו מהוראות מפורשות של מועצת גדולי התורה בשעתו, שאסרו עליהן להשתתף בקואליציה הממשלתית. הם מזכירים בעניין זה, כי לפני שנים רבות, כאשר שלחה פא"י, שהייתה חלק בלתי נפרד מאגו"י, את רבי בנימין מינץ לכהן מטעמה כשר בממשלה, הענישה אותה מועצת גדולי התורה, וסילקה אותו משורות אגו"י. הקרע העמוק נתאחה רק משפרש הרב אליעזר מנחם שך מאגו"י, והקים את המפלגה המתחרה "דגל התורה".

והנה היום חוזרות המפלגות החרדיות לסורן, ומבקשות להשתתף בקואליציה הממשלתית על מנת ליהנות מקופת הממשלה הציונית, ולקבל כספים עבור החינוך העצמאי והישיבות. והרי פירוש הדבר "מסירת גורלם של התלמודי תורה והישיבות הטהורות, בידי הכופרים, מפירי חוקות התורה והמצוות".

אבל הכי חמוד עוד לפנינו – גורסים החרדים: כשם שהתאחד השמאל מאימת אחוז החסימה, צפוי ר"ל, שאפילו המפד"ל תצטרף לאגו"י ול "דגל התורה", ויחד הן ילכו לכנסת. אזי הם יקרעו קריעה גדולה ...


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עכשיו 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: בני-ברק | ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות