לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

גילויים מרעישים ב "מנשר"


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | הטור השמיני (עמוד 2) - 12/03/1959 (יום חמישי)
קראתי ב "דבר" את ה "מנשר" של "הוד מעלתה" ההסתדרות "הכללית" לרגל יובלה ה-50 של העיר תל-אביב ובו הרבה דברי שקר וכזב, על 50% מכלל אוכלוסית תל-אביב המאורגנים בהסתדרות הכללית, ועוד הרבה דברי שקר.

פרק מיוחד ב"מנשר" זה משך את תשומת לבי והיא התקופה שבה כיהן כראש העיר מר דוד בלוך-בלומנפלד ממפא"י, לפי עניות דעתי אין במה להתפאר דווקא בתקופה זו, כי עיריית תל-אביב בזמן כהונתו של מר בלוך-בלומנפלד פשטה את הרגל.

ועוד נודע לנו מתוך ה"מנשר" כי תל-אביב העיר גדלה וניצלה מחבלותיה של יפו הערבית והתנכלויותיו של השלטון המנדטורי הודות לפועל העברי המאורגן ב- "הסתדרות הכללית". זה באמת "גילוי סנסציוני". אבל לידי "גילוי" מרעיש מגיע ה"מנשר" כשמדובר על "בית ברנר" שלפי דעת ה"מנשר" הוא הוא שכבש את יפו ...

אולי זה קרה ביום הכיפורים ובחג הפסח במסעדות הערביות של יפו ... ואולי גם זה נקרא כיבוש ...

ועיקר שכחתי: למה לא הזכיר ה"מנשר" את כל מה שעוללה "ההסתדרות הכללית" לתנועה הלאומית ולפועל הלאומי ... אולי זה לא יכל להיכנס בתוך "מנשר" זה. על זה צריך לבוא ספר מיוחד.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות הטור השמיני 1959

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ביאליק 27, תל אביב (בית א. סקורה - בית העיר - עיריית תל-אביב עד שנת 1965) | רחוב שינקין 45, תל אביב (בית "דבר") | מסגד חסן בק תל אביב (אחד מהמקומות המזוהים עם כיבוש יפו) | רחוב ארלוזורוב 93, תל אביב (בית הוועד הפועל של ההסתדרות (משנת 1953))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות