לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

יהודים-משיחיים עכשיו


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עכשיו (עמוד 11) - 05/04/1992 (יום ראשון)
מיון מהיר:
"היהודים המשיחיים" מכים שורשים גם במחנה היהדות החרדית בישראל. הם הולכים וחודרים אל בין כתלי בתי המדרש והישיבות, ואף עומדים להקים בקרוב בירושלים "ישיבה משיחית".

"יד לאחים", הארגון העומד בראש המאבק נגד המיסיון בארץ, מוסר על תוכנית זו שגיבשו "היהודים המשיחיים", המאורגנים בארגון הגג של המיסיון בארה"ב:, "אל. אם. ג'י. סי" [LMGC]. לפי התוכנית, תיפתח במסגרת "הישיבה המשיחית" גם "מדרשה" שתכשיר "מנהיגים משיחיים". "הישיבה" תוקם במתכונת המדוייקת של הישיבות החרדיות בארץ, אך תלמידיה, בניגוד לעמיתיהם החרדיים, ישרתו בצה"ל, כדי לרכוש לבבות בציבור הישראלי.

"יד לאחים" מגלה, כי יהודי-משיחי עשיר מארה"ב תרם להקמת הישיבה המשיחית 400 אלף דולר. הארגון טוען כי בידיו מסמך רשמי המלמד, כי בחודשיים הראשונים של 1992, הזרים המיסיון ארצה כ-800 אלף דולר לצרכי תעמולה. עוד נאמר במסמך, כי חמישה אנשי ממשל בישראל הביעו תמיכה בפרויקט המיסיון הנושא את השם "תנו לעמי להיכנס" – תכנית לפתיחת שערי הארץ בפני "יהודים משיחיים", שיגיעו ארצה במעמד של עולים חדשים.

המיסיון גם מפיץ באמצעות 35 קהילות היהודים המשיחיים הפועלות בארץ – כך לדברי "יד לאחים" – בגדים ומצרכי מזון בקרב העולים החדשים, ואפילו ביקש מממשלת ישראל פטור ממס על תרומותיו אלה.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עכשיו 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ירושלים 14, בני-ברק (יד לאחים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות