לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בישיבה סגורה של מועצת גדולי התורה

ביקורת קשה על אגודת ישראל בשל השתייכותה לקואליציה בבירה


מאת: נח זבולוני סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 26/05/1960 (יום חמישי)
מועצת גדולי התורה שע"י אגודת ישראל קיימה שלשום ישיבה סגורה, מבלי שנציגי אגודת ישראל ופועלי אגודת ישראל יוזמנו אליה, כמקובל.

בישיבה זו השתתף גם הרבי מבויאן השוהה עתה בארץ.

זקן חברי המועצה הרב אליעזר יהודה פינקל ראש ישיבת מיר, יצא בחריפות נגד הצטרפותה של אגודת ישראל לקואליציה העירונית בירושלים, מבלי שהובטח לה ביטולה המוחלט של בריכת השחיה המעורבת, וחילול השבת ע"י כלי הרכב בחוצות העיר. הוא רואה בהצטרפות זו חילול השם של היהדות החרדית.

הרבי מגור התריע על חילול השבת והוקיע את "ההסדר" שנעשה בעיריית ירושלים בהסכמתה של אגודת ישראל ע"י סגירת כמה רחובות של חרדים בשבת כגון מאה שערים ושערי חסד, שבין כה לא נסעו בהן בשבתות, לעומת ויתור על 95 אחוז של העיר שהופקרו לחילול שבת בפרהסיה. הוא הזכיר את הרחובות שבהן שוכנות ישיבת "פורת יוסף" ובית המדרש של הרבי מגור, השוקקים אלפי חסידים בשבתות וחגים, ולמרות זה הותרה בהם התנועה. הרבי מגור הציע שנשיא מועצת גדולי התורה הרב ז. סורוצ'קין, יצווה על נציג האגודה בעיריית ירושלים להתפטר מהסגנות, כי לפי דעתו הסגנות כובלת יותר מאשר הקואליציה.

על המו"מ בין פא"י למפא"י

כמו כן דנו באותה הישיבה על המשא ומתן המתנהל בין פועלי אגודת ישראל ומפא"י על הצטרפותם לקואליציה הממשלתית תמורת קבלת תיק הדואר. כל חברי המועצה דיברו בהתמרמרות על מו"מ זה ורואים בכך רמז לניתוקו הקרוב של החלק הפועלי מאגודת ישראל.

מפאת סדר היום הגדוש נדחו ההחלטות לישיבה הבאה.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993) | רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות