לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

צעירי המפלגה הדתית לאומית יקראו למועמדים לרבנות לדחות את הבחירות


מאת: נ. זבילביץ סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 31/07/1960 (יום ראשון)
לפנות אישית לאלה המועמדים למשרת רב ראשי שישקלו מחדש את דבר הצגת מועמדותם, וכן לפנות אל הוועדה המכינה את הבחירות שתפעל למען דחייתן "עד ארגיעה" - הוחלט בכנס של "המשמרת הצעירה" של "המפלגה הלאומית הדתית" - על כך נודע לסופרנו.

בכנס זה שבו השתתפו גם חברי בני עקיבא וסטודנטים דתיים הוחלט על כמה פעולות שיש לנקוט בכדי לטהר את האוירה העכורה שנוצרה עם הבחירות לרבנים הראשיים. בין היתר הוחלט, לפנות לאישי ציבור ולאישים דתיים ולהזהיר אותם על חומרת המצב שנוצר, וכן לפנות ליתר הארגונים הדתיים וביחד למחות נגד צורת הבחירות הנוכחית, וכן לקיים אסיפות פומביות בכל רחבי הארץ ולקרוא לשינוי שיטת הבחירות לרבנות הראשית ולהעביר את סמכות ההכרעה לרבנים ואנשי הדת, ולבחירת רבנים ראשיים לכל ימי חייהם.

בכנס זה הובעו גם דעות על המצב המוזר הקיים בשיטת הבחירות לרבנים הראשיים שבו ניתן כר נרחב לפוליטיקאים להכריע בעניינים של דת וקדושה תחת למסור את הענין בשלמותו לידי ציבור הרבנים בארץ. כן הביעו הנואמים את מחאתם על שמפא"י רוצה להשתלט גם על הרבנות הראשית.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות