לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

חוב ישן


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | הטור השמיני (עמוד 2) - 05/09/1960 (יום שני)
ידידי וחברי מר אברהם אקסלרוד ב "הספידו" את חמשים שנות חיי, הזכיר בין היתר את התכנית של האצ"ל להוציא אסירים מבית הכלא בירושלים באמצעות ארגזי האוכל שהיו מכניסים לאסירי אצ"ל ולח"י.

בהזדמנות זו הנני רוצה לפרוע חוב ישן נושן למר אברהם קמחי שעבד בהובלת האוכל הזה מדי יום ביומו מ- "המנסה" (מסעדת הסטודנטים בירושלים) ל "מרכזיה" במגרש הרוסים. מר קמחי נתקבל לעבודה זו על ידי המלצתו של מר יעקב קלדרון מראשי ועד העדה הספרדית שהיה אז פקיד בתנועה בירושלים ואוהד המחתרת.
כשהוחלט במפקדת האצ"ל על הוצאת אסירים מכלא ירושלים בשיטה זו, קיבלתי הוראה להחליף את העובד מר א. קמחי שלא היה חבר מחתרת מכמה סיבות, ובראש וראשונה לא לסכן אותו, במאיר נקר הי"ד עולה הגרדום איש האצ"ל [ * ] . מר קמחי קיבל את הודעת הפיטורין ברוגז ובתרעומת כי לא הייתה סיבה מספקת לפי דעתו לפיטוריו, אך לא בו הייתה האשמה וגם לא יכולתי לספר לו, למר קמחי את האמת לאמיתה.

עם קריאת מאמרו ו "הספדו" עלי וכן שורות אלו מקוה אני שנפרע החוב למר א. קמחי שעבד באמונה ועשה הרבה להקלת סבלם של האסירים והעצורים של אצ"ל ולח"י בכלא ירושלים, ויהי שכרו כפול.

דפים בנושא:


הערות: אברהם קמחי לא הוחלף במאיר נקר, אלא באיש אשר שמו לא ידוע היה לרנ"ז, כאשר מטרת ההחלפה הייתה לחלץ את מאיר נקר מהכלא (כפי שמספר נח זבולוני בהקלטה בשנת 1968 המוזכרת ב- "דפים בנושא".


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות הטור השמיני 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב משעול הגבורה 1, ירושלים (מגרש הרוסים - בית הסוהר המרכזי בתקופת המנדט, כיום מוזיאון אסירי המחתרות) | רחוב מרדכי בן הלל 3, ירושלים (המנזה של הסטודנטים בתקופת המנדט, מאוחר יותר קפה אוריינט)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות