לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שר הפנים למשלחת קבלנים: התעשרתם כולכם ותוכלו לשלם מסי רשיונות בניה מוגדלים


מאת: נח אביאלי סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 8) - 09/09/1960 (יום ששי)
"התעשרתם כולכם ויש ביכלתכם לשלם את מיסי רשיונות הבניה המוגדלים" - טען שר הפנים ח. מ. שפירא בפני משלחת של ארגון הקבלנים והבונים שבראשה עמדו מר אהרן גולדשטיין יו"ר ארגון הקבלנים וזאב פרוסק סגן יו"ר הארגון והיועץ המשפטי העו"ד קלימנטינובסקי, נציגי ארגון הקבלנים שנפגשו עם שר הפנים מר שפירא בקשר להעלאה הגדולה של מס רשיונות הבניה שהועלו בבת אחת בסעיפים מסויימים עד פי עשרים מהתעריפים הקודמים.

מס הרשיון החדש של חדר אחד יעלה כ-400 ל"י. הקבלנים טענו בפני השר שהעלאת המסים תייקר עוד יותר את הבניה בירושלים שבלאו הכי היא יותר יקרה ב-20 אחוז מאשר בשפלה בגלל מבנה הקרקע הסלעי והכרח לבנות באבנים.

העלאת המסים לא הובאה לדיון במוסדות העירייה, לא בוועדה הכספית ולא במועצת העירייה. והשר פרסם את הצו על דעת עצמו. בשעתו ניסה שר-הפנים מר י. בר-יהודה להטיל אגרה מיוחדת על דירות פאר, והעניין נדחה ע"י הרשויות המקומיות, בחוגי הקבלנים טוענים כי העלאת המסים על רשיונות ע"י השר שפירא היא הגשמה מוסווית של האגרה שאותה רצה להטיל בשעתו השר הסוציאליסטי בר-יהודה.

לסופרנו נודע כי המשלחת נתקבלה ע"י השר בקרירות רבה והשר חזר וטען כי הקבלנים התעשרו ויש ביכלתם לשלם את מסי הרשיון המוגדלים. לשאלת הקבלנים, מנין לשר שהם התעשרו, ענה השר כי גג דירתו נרכש ע"י קבלן ירושלמי בסכום של 25 אלף לירות ע"מ להקים עליו מבנה.

כפי שמוסרים לנו, ניסה השר למנוע את הבניה על הגג שלו, אך לבסוף נאלצה ועדת הבניה של העירייה להוציא לקבלן את הרשיון הדרוש.

תגובה

הפגישה בין הקבלנים לבין שר הפנים התנהלו "ברוח טובה"

(תגובת מרכז הקבלנים)
פורסמה: 11/09/1960

בקשר עם הידיעה אשר הופיעה ביום ששי על ביקור משלחת של מרכז הקבלנים אצל שר הפנים מר שפירא, נתבקשנו ע"י דובר מרכז הקבלנים לציין כי הידיעה הזאת אין מקורה בחוגי המרכז, והמרכז מצטער שהיא כוללת פרטים אשר אינם מתאימים למהלך האמת של הפגישה עם שר הפנים.

הפגישה של משלחת הקבלנים עם השר התקיימה ברוח טובה ויש סיכויים, לפי הודעתו של השר, שמשרד הפנים יעשה הכל כדי להקל על הקבלנים בקשר עם המסים העירוניים האחרונים.

הערות: נח זבולוני לא היה שבע רצון מתגובת מרכז הקבלנים, ובכתבה שכתב 4 ימים לאחר פרסום כתבה זו: נציגי תנועת החרות בבירה העלו בעיות תעריפי הבניה המוגדלים הוא מציין כי הידיעה שפירסם היא מוסמכת ביותר והתקבלה מחוגי הקבלנים.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1960
תגובת מרכז הקבלנים על הידיעה. פורסמה ב- 11/09/1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993) | רחוב החבצלת 3, ירושלים (ארגון הקבלנים והבונים בירושלים) | רחוב קפלן 2, ירושלים (משרד הפנים (משנת 1952-1953))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות