לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ספרותו של ד"ר מזיא מופקרת לגשמים ורוחות


מאת: נ. אביאלי סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 3) - 14/11/1960 (יום שני)
הד"ר אהרן מזיא ז"ל שנפטר לפני כשלושים שנה ושהיה מחלוצי הרופאים בארץ ישראל, בלשן, חוקר, ומחבר מילון רפואי עברי שבביתו משתכן בית הספר הממלכתי-דתי "לדוגמא עוזיאל" בירושלים, השאיר אחריו ספריה גדולה רבת ערך ובשני חדרים של בית הספר טמונים ארגזים וארונות מלאים ספרים יקרי ערך. שני החדרים אלה הינם בלי חלונות, פרוצים לרוח ולגשם, לנחשים ולעקרבים, ויש סכנה לבריאותם של תלמידי בית ספר שלומדים בבנין זה וגם לתושבי השכונה.

עיריית ירושלים, האקדמיה ללשון העברית, ההסתדרות הרפואית, ויתר המוסדות שיש להם איזו שייכות לנפטר הנכבד, צריכים להקדיש קצת תשומת לב לכך ולנקות לכל הפחות את החדרים האלה שזה שלושים שנה נשארו בלי טיפול.

כמו כן ראוי שיורשיו של הד"ר א. מזיא, כפי שנמסר לנו אחד מהם הוא מר צבי איזקסון מראשי הפרדסנים בארץ, יתרמו את הספרייה הזו לספרייה הלאומית או לספרייה התורנית שע"י "היכל שלמה" [כדי שמישהו] לכל הפחות יעיין בספרים.

הערות: בית הספר דוגמא לבנים ע"ש הרב עוזיאל, הוא בית הספר היסודי בו למדתי, אני לא בדיוק זוכר את הספריה, אבל.... הייתי קטן ...


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב מסילת ישרים 18, ירושלים (בית הספר דוגמא לבנים ע"ש הרב עוזיאל - כיום בית מזי"א לתיאטרון)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות