לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נטורי קרתא והיכל שלמה


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | הטור השמיני (עמוד 2) - 06/12/1960 (יום שלישי)
נטורי קרתא בירושלים עומדים לחדש ובמשנה מרץ את התקפותיהם על "היכל שלמה", על שאיפשרו את ביקורו של האכיבישוף מקנטרברי הד"ר ג'ופרי פישר בבית הכנסת של "היכל שלמה" לבוש בתלבשתו הרשמית כשצלב גדול תלוי על צווארו. הסיסמא שלהם תהיה: "צלם בהיכל" ...

לעומת זה טוענים חוגי "היכל שלמה", כי גם בעת הלוויתו של שר הדתות הרב י. מ. טולידאנו ז"ל השתתפו כמרים ואף נכנסו לבית הכנסת "ישורון" בו הוכנס ארון המנוח, כשהם עונדים על צואריהם צלבים גדולים. גם במקרים אחרים נהגו כך, כגון בהכתרתו של הרב י. נסים לרב ראשי יבל"א.

זקני ירושלים סיפרו לנו, כי בעת ביקורם של כמרים "בחורבת רבי יהודה החסיד" שבעיר העתיקה היו נוהגים להסיר או להסתיר מתחת גלימותיהם את הצלב, כי היה מי שהעיר להם על כך.

אגב: טוענים אנשי "נטורי קרתא" כי בין כה וכה תלוי ועומד האיסור על "היכל שלמה" שהטיל הרב ר' וועלוולה סולובייציק מבריסק זצ"ל, הוא ציווה לפני פטירתו על תלמידיו לא לבוא לתוך כתלי בנין "היכל שלמה" ועם ביקורו של הארכיבישוף מקנטרברי הם רק מחדשים את האיסור המוטל על "היכל שלמה" ...

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות הטור השמיני 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 44, ירושלים (בית הכנסת ישורון) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (היכל שלמה) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות