לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

גם שחקני כדורסל יכולים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עכשיו (עמוד 11) - 11/03/1993 (יום חמישי)
ב"מדיסון סקוור גארדן" שיחקו כדורסל שחורים מול יהודים, במבצע לקירוב לבבות

"אמר רבי אלעזר אמר רבי חנינא: תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם, שנאמר: וכל בניך למודי השם ורב שלום בניך, אל תקרא בניך אחר בוניך" - קבעו חכמי התלמוד (ברכות ס"ד ע"א).

ומה שיכולים תלמידי חכמים, יכולים, מסתבר גם שחקני כדורסל, אפילו לדעתם של רבני ארה"ב. אלה קבעו, כי גם משחק כדורסל, להבדיל אלף הבדלות, עשוי להביא שלום לעולם ולהפיג מתיחות על רקע גזעי, בשכונות המעורבות של ניו-יורק, בהן מתגוררים, אלה בצד אלה, יהודים ושחורים.

בחודש שעבר, לראשונה בתולדותיו, קיים ארגון הגג של קבוצות הכדורסל בניו-יורק, ערב שהוקדש כולו לשיפור היחסים – שהורעו מאד בשנים האחרונות, והגיעו עד כדי שפיכות דמים – בין יהודים חרדים, לשחורים, בשכונת "קראון הייטס", מעוזם של חסידי ליובאוויץ'.
במסגרת האירוע התקיים ב "מדיסון סקוור גארדן" שבמנהטן, משחק כדורסל בין קבוצה יהודית לבין קבוצה של שחורים, מתושבי השכונה, תחת הסיסמה: "פרוייקט להבאת שלום בין יהודים ושחורים".

ראש העיר השחור של ניו-יורק, דייויד דינקינס, שאמור היה להיות אורח הכבוד במשחק הפיוס, לא הגיע משום מה. אבל הגיע גם הגיע נשיא "הקרן להשכנת שלום בין העדות בניו-יורק", הלא הוא הרב הצעיר מרק שניאור, בנו של הרב הידוע ארתור שניאור.
אך נכנס הרב אל האצטדיון הענקי, פרצו רבבות הצופים בתשואות סוערות ובקריאות "הפי בירסדיי" (יום הולדת שמח), שכן אותו יום חגג הרב גם את יום הולדתו.

הרב שניאור ג'וניור מכהן כנשיא הקרן להשכנת שלום בין העדות השונות בניו-יורק, ומכאן הכינוי שהדביקו לו חסידי חב"ד – "אפרו-אמריקאי".

אנטוני מייסון, דוברה של קבוצת הכדורסל המהוללת "ניו-יורק ניקס", קידם בברכה את רבבות הצופים, את השחקנים, ואת הרעיון שלכבודו נאספו, וחלק שבחים לאישים ולמוסדות המקדישים מהונם ומזמנם למטרה הנאצלה של קירוב הלבבות בעיר.

מייסון גם העניק אותות הצטינות למוסדות ולארגונים החרדיים הפועלים בויליאמסבורג (מעוזם של חסידי סאטמר) וקראון-היטטס (חב"ד) ולמוסדות דומים בצ'יינה-טאון וליטל-איטלי שבמנהטן.

עתה נותר רק לראות אם אכן גם שחקני כדורסל "מרבים שלום בעולם".


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עכשיו 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 4 Pennsylvania Plaza, ניו יורק (Madison Square Garden) | Crown Heights, Brooklyn ניו יורק | 163 E 67th St, ניו יורק (קהילתו של הרב ארתור שניאור) (Park East Synagogue - בית הכנסת זכרון אפרים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות