לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פרטים על הצלת חיי המדען היהודי הסובייטי פרופ' לנדאו


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד ראשון (עמוד 1) - 24/07/1962 (יום שלישי)
על המאמצים שנעשו למען הצלתו של הפיסיקאי המפורסם היהודי לב לנדאו [ * ] שנפצע בתאונת דרכים ברוסיה, מספר הסופר היהודי רוסי בוריס פוליבוי, ב "ליטרטורניה גאזטה" מ-12 ביולי.

בוריס פוליבוי סיפר בפני צירי הקונגרס העולמי למען שלום העולם על "הנס" שקרה בהצלתו של הפיסיקאי לב לנדאו והוא אומר, כי בכוחות משותפים של אנשי רפואה בברית המועצות והמערב החזירו לחיים את "המת" לב לנדאו.

בין היתר הוא מספר בפרוטרוט על המאמצים האלה. ראוי לציין כי בברית המועצות לא פורסם על התאונה לפרופ' לנדאו, אעפ"י שהיא אירעה בהתחלת ינואר, אלא רק אחרי זמן. בינתיים הוברר, אחרי מאמצים רבים שנעשו, שפרופ' לנדאו הולך ומחלים והוא חוזר לאיתנו השכלי ויוכל לשוב לעבודתו המדעית. עם אנשי הרפואה והפיזיקה הסובייטית שנאבקו על הצלת חיי לב לנדאו שיתפו פעולה נילס בוהר מקופנהאגן ובלקט מלונדון ורבים אחרים מגדולי המדע בעולם. הם הפעילו חוגים רפואיים בארצותיהם. גם הרפואה ברוסיה היא נפלאה - כותב פוליבוי - עם כל זה היה הכל נגמר, אושר כבר מות מבחינה קלינית. ברשות הרופאים הרוסיים היה לב מלאכותי וריאות מלאכותיות. המכשירים הופעלו ולמרות הכל היה הפצוע במצב גסיסה.
הפיזיקאים הסוביטיים עמדו על המשמר בחדר סמוך של החולה. בהתייעצות הרפואית שנערכה השתתפו דרך הטלפון הרופאים הצרפתיים גיו וגרסו. המומחה הקנדי הידוע, פרופ' פנפילד, שעוררו אותו בחצות הלילה ממוסקבה, היה כבר למחרת הבוקר בבירת ברית המועצות. הפיסיקאים שחיכו לו בשדה התעופה הביאוהו מיד לחולה. מכל קצוות העולם הביאו מטוסים את המכשירים המשוכללים ביותר שבכל ארץ וארץ, ו "הנס" קרה והוא חזר לחיים לאחר שהיה "מת" כמה פעמים. דברתי עם המדענים הסוביטיים על הדי הפלא הגדול ועל ההיענות הקולקטיבית של כל אנשי המדע בחו"ל. פוליבוי העלה על נס את אחדות הלבבות בעולם במקרה זה.

בקונגרס השתתפו גם אנשי דת ובתוכם גם רבה הראשי של מוסקבה, הרב יהודה לייב לוין שליט"א. בוריס פוליבוי, בדברו על השלום הסתמך על חזון התנ"ך בצטטו את הפסוק: "וכתתו חרבותיהם לאתים וחניתותיהם למזמרות".

הערות: * לב לנדאו פיזיקאי תיאורטי יהודי ידוע שאף זכה בפרס נובל בפיזיקה.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד ראשון 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Vucheticha st., 21, מוסקבה, רוסיה (בבית חולים זה אושפז פרופסור לנדאו) (City Clinical Hospital No. 50) | Khokhlovskiy per., D. 10, p. 6, מוסקבה, רוסיה (Literaturnaya Gazeta) | Dubna, רוסיה (התאונה קרתה כאשר לנדאו נהג במכוניתו ממוסקבה לדובנה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות