לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ירחון אונסק"ו בעברית


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חינוך * תרבות * ספרות * נוער (עמוד 4) - 02/04/1963 (יום שלישי)
הירחון "קורייר" היוצא מטעם אונסק"ו, עומד להופיע גם בעברית. על הופעתו בעברית מתנהל מו"מ עם גורמים שונים. הנוהג הוא שאונסק"ו תומך בסכום של 10 אלפים דולר להוצאת ה "קורייר" בשפה הלאומית של המדינה, בתנאי שיופץ ב-10 טפסים באותה שפת המדינה.

עורך עיתון מסויים בארץ, בשהותו בזמן הוועידה של אונסקו בפריז, נפגש עם כמה מעובדי אונסקו בנידון והוא היה מוכן לקבל עליו את ההפצה של ה "קורייר" כמוסף לעיתון הנוער שלו. אולם בישיבת הוועד הישראלי של אונסק"ו, היה הדבר לנושא ויכוח. כמה מחברי הוועד הביעו את דעותיהם כי יש לפנות גם לעיתונים אחרים בהצעות להפצת ה "קורייר", וכן דנו על מסירת ההצעה לאגודת המו"לים שהיא תטפל בדבר.

קיימים גם סיכויים רציניים, כי הקורא הישראלי יזכה למהדורה עברית של מפעל האמנות הגדול.

"דרכו של אדם באמנות"

ההתאחדות העולמית של ארגוני המורים בשיתוף עם אונסק"ו עומדים להוציא סדרה של 14 תיקים על היצירות האמנותיות של המין האנושי, בנושאים שונים דהיינו: מלחמה ושלום, מוסיקה, הטבע, האדם בעבודתו, פני אנוש, חגים, דמות האושר, אהבה ונישואים, חמלה, מוות, האדם והחיה, המשפחה, חלומות והזיות, תחושת האלוקים. מרכז המורים בישראל כבר פנה להתאחדות העולמית של ארגוני המורים והביע את נכונותו של מרכז המורים להשתתף במפעל.

כן נמסר כי הוועד הישראלי של אונסק"ו יפנה למרכז האונסקו בבקשת תמיכה וכן קבלת הגושפנקא לפירסום של שלוש אנטולוגיות בלועזית: אנטולוגיה של הסיפור העברי, אנטולוגיה של השירה העברית, אנטולוגיה של מסות, דברי הגות ומחשבה.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חינוך * תרבות * ספרות * נוער 1963
גליון המגזין Courier ספטמבר 2010
(אתר unesco)

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב שבטי ישראל 34, ירושלים (הוועד הפועל של אונסקו בישראל פועל תחת משרד החינוך) (משרד החינוך משנת 1963) | 7 Place de Fontenoy, פריז, צרפת (מרכז אונסק"ו)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות