לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עמנואל מאמינה ב- ה'


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עכשיו (עמוד 11) - 18/10/1993 (יום שני)
בעמנואל, העיר החרדית בשומרון, יש אמונה בגדולי התורה. המתנחלים סומכים ובוטחים שברכותיהם מלוות אותם על כל צעד ושעל ואם עד עתה לא אמרו להם לפנות את המקום - בסיעתא בשמיא הכל יהיה בסדר.

הרב שמואל זייבלבד, ראש העיר עמנואל, אמר בשיחה עם עיתונאי מ"שערים", כי יש משרדי ממשלה שמתייחסים למתיישבי עמנואל בהקשבה ונענים לבקשותיהם ויש שהיחס המוענק להם על ידם איננו הולם.

למשל, משרד הדתות מתייחס אליהם נפלא ורק באחרונה אישר לבנות בעיר מקווה טהרה. מפעל הפיס אישר תקציב לבניית מרכז קהילתי, משרד החינוך אישר השנה בניית בית ספר וגן ילדים, ומשרדי הפנים והשיכון גם הם, לדברי הרב, "בסדר". לעומת זאת משרד הרווחה מתעלם מעמנואל ומנחית עליה מכות.

על השאלה אם יש בכוונה הממשלה הנוכחית "לייבש" את עמנואל ענה הרב זייבלד שהוא מניח שיש כוונה כזו מצד השמאל, או חלק מחברי הממשלה הנוכחית אך כנגדם יש שרים ויש משרדים שיחסם למתיישבים נאות, כפי שצויין לעיל.

לשאלה אם יש רבים המוכנים לבוא לגור בעמנואל ענה הרב זייבלבד: "איזה תמריץ ניתן לאדם לבוא דווקא לעמנואל? הוא יעדיף לגור בבני ברק, ברמת גן, או בתל-אביב ובירושלים. רק אידיאליסטים באים לגור בעמנואל".

לשאלה: "אם בבוקר אחד תראה סביבך את משטרת האוטונומיה בפעולה – מה תאמר?" השיב ראש העיר עמנואל: "כירושלמים מלידה איננו חוששים מכך. אני לא יודע מה יעשו האחרים".

ולבסוף ציין הרב זייבלבד: "לא נראה לי שגדולי ישראל (הרבי מגור) שאמרו לנו להתיישב כאן יורו לנו עכשיו, על פי הוראות ראש הממשלה, להתפנות. למעשה, הקדוש ברוך הוא שמוליך את העניין ולא אנחנו, אך דעתי היא שלא ניעקר מכאן".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עכשיו 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: עמנואל
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות