לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בין יהודי התפוצות


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 3) - 06/09/1963 (יום ששי)
מתוך 12 מיליון היהודים שבעולם מגיע מספר היהודים ביוגוסלביה ל-6495 נפש. ביטאון יהודי יוגוסלביה "יבריסקי פרהלאד" פירסם מאמרו של מר בן-ציון לוי על מצב יהודי המקום, בין היתר מוסר מר ב. צ. לוי כי מספר היהודים ביוגוסלביה מגיע רק ל-6495, מהם - 2033 בקרואטיה, בבוסניה הרצגובינה - 1078 נפש, בזגרב - 1408, בבלגרד הבירה 1548, ויתר 419 פזורים בכל רחבי יוגוסלביה.

אדוארד הראשון המלך האנגלי שגרש את יהודי בריטניה מארצו מלפני 700 שנה, משמש כדוגמא לקולין ג'ורדן הנאצי האנגלי הדורש לגרש את יהודי בריטניה.
הנאצי קולין ג'ורדן שיגר מכתב ליו"ר ועד הקהילות בבריטניה מר ברנט ג'נר ובו הוא מבטיח לו כי בהגיע לשלטון בבריטניה ילך בדרכי המלך אדוארד הראשון שגרש את יהודי בריטניה לפני 700 שנה, מארצו. במכתבו זה שהעתקים ממנו שלח לכל מערכות העיתונים בלונדון מזמין קולין ג'ורדן את מר ג'נר ואת יתר מנהיגי יהדות בריטניה לויכוח פומבי על "בעיות היהודים" באנגליה.

באלסקה גרים 245 יהודים מתוך מספר התושבים של אלסקה כולה המונה 250 אלף, מהם 234 אלף אסקימוסים והיתר אמריקאים.
245 היהודים גרים ב-7 ערים ועיירות ומאורגנים בקהילות יהודיות מיוחדות.

יהודי וואלבז'יך בפולין, שמעו בקשב רב על המאורעות בעיראק, מפי סטודנט עיראקי שמסר בבית העם היהודי במקום, על הסיבות שהביאו לידי המאורעות בעיראק ששם נשחטו אלפי קומוניסטים.
העיתונאי והסטודנט העירקי עלי אלסעדי נאם בפני יהודי וואלבז'יך וסיפר על אלפי הקרבנות שהעם העיראקי, מביא על מזבח המהפכה. האולם היה מלא מפה לפה יהודים והובעה הסכמה מלאה לדברי הסטודנט העיראקי, ושאלו שאלות שעליהן ענה הנואם.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: אלסקה, ארצות הברית | עיראק | בלגרד, סרביה | Walbrzych, פולין | 1 Torriano Mews, לונדון, בריטניה (Board of Deputies of British Jews - ועד שליחי הקהילות) | בוסניה והרצגובינה | זאגרב, קרואטיה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות