לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

כרטיסיה המכילה אלפי תעודות על פשעי הנאצים נתגלתה בלודג'


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 3) - 26/09/1963 (יום חמישי)
עברו יותר מ-20 שנה על השואה היהודית אך מדי פעם ממשיכים להיחשף פרטים נוספים וגילויים חדשים, על פעולותיהם של הגרמנים ועל פשעיהם הנוראים.

בימים אלה כשהפושעים הגרמניים בראדפיש ופוקס, עומדים בפני בית המשפט הגרמני בהנובר והגרמנים "הטובים" מתקשים למצוא הוכחות לפשעיהם נתגלה בלודז', תעודות ומסמכים שמעידים על פשעיהם של בראדפיש ופוקס וגרמנים "טובים" אחרים.

בעת תיקון בית ברחוב יאסאץ 11 בלודז' נתגלו במרתפו הענק: מסמכים ותעודות המעידים כמאה עדים על פשעיהם של הגרמנים שניהלו את העיר לודז', בימי השואה שבראשה עמד הנאצי הנס ביבוב.

בפינת המרתף נמצאה מזוודה וכן כרטיסיות שונות וספרי חשבונות של עיריית לודז' - ליצמאן שטאדט.

שיניים תותבות ומסמכים

משנפתחה המזוודה נתגלו בה אלפי שיניים תותבות וכן גשרי פלטינה וחמרים אחרים יקרים שהגרמנים שדדו מהקרבנות היהודים, תושבי העיר לודז'.

הספרים וספרי החשבונות וכן הכרטיסיות המדויקות שנמצאו כללו רישום מדוייק תחת הכותרת "האנדעלס ביכער פון דער געטא פערוואלטונג ליצמאנשטאדט". על הרכוש היהודי אותו גזלו הגרמנים מיהודי לודז', הרישום מקיף אלפי חלקי לבוש בגדי גברים, ונשים, פרוות יקרות, ונעלי ילדים.

הכל נרשם שם. רשומים שמות המתרימים וכן תאריהם נרשם המען אליו נשלח הרכוש. בין השאר נאמר שם: "670 מחוכים, אלפיים בגדים של גברים ונשים, והרבה חפצי בית". ספרים כאלה נמצאו בעשרות. מקבלי החפצים האלה היו פירמות גרמניות "הגונות", וידועות. מופיעים בכרטיסיות אלו, שמות של גרמנים ידועים העומדים עתה בפני משפט בהנובר, בראדפיש, פוקס, כן מופיעים ראש העיר ביבוב, שקנו הרבה חפצים יקרי ערך, קריסטאלים, פרוות יקרות, שעונים יקרים וכו'. כן מופיעים השמות ונטצקי ועוד.

מלבד אלה מופיעים קונים זעירים שקנו 5 שעונים ב-48 מרק. ושעונים גם נמכרו בפנינים ... שמותיהם של ביבוב וונטצקי מופיעים בספרים אלה כמה פעמים, כן מופיעות הפריילינס הגרמניות ה "עדינות" "שקנו" תכשיטים וכו' לגופותיהן השמנות.

בראדפיש ופוקס, עומדים עתה בפני בית המשפט הגרמני בהנובר המתקשה למצוא הוכחות לפשעיהם הנוראים, וונטצקי זה שהיה ראש העיר וראש שרותי הבטחון בלודז' - ליצמאנשטאדט, נהנה מגימלה הגונה של ממשלת מערב גרמניה, במקום לשבת על ספסל הנאשמים עבור פשעיו בלודז' היהודית.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: לודז’, פולין
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות