לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרבנים בי-ם מתנגדים להסכם בין המפד"ל לבין אגודת ישראל בקשר למינויים במועצה הדתית


מאת: נח זבולוני סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 10) - 08/11/1963 (יום ששי)
התמרמרות רבה שוררת בקרב הרבנים בירושלים, נוכח ההסכם שהושג בין המפד"ל לבין "אגודת ישראל" שלפיו תקבל "אגודת ישראל" שהחרימה עד עתה את המועצה הדתית, 4 נציגים במועצה הדתית החדשה שתיבחר בקרוב, התמיהה היא רבה במיוחד מכיוון שהסכם זה מאפשר לאגודת ישראל - בד בבד עם היותה מיוצגת במועצה הדתית - לקיים רבנות נפרדת משלה לתקופה של שנתיים בעת הפעלת המועצה. בכך ניתנת למעשה הסכמה לחתירה נגד אושיותה של הרבנות הראשית בירושלים.

הרבנות הראשית בירושלים טוענת כי אם המועצה הדתית תכיר ברבנות של אגודת ישראל ובהכשרים שלה, אזי יונצח הפילוג ברבנות הראשית ולא יחוסל כפי שמקווים. גם העובדה שההסכם מכוון לסילוקם של הרב שמואל וינגרטן יו"ר המועצה וסגנו הרב יעקב קצנלבויגן מראשות המועצה הדתית, עוררה התנגדות חריפה בחוגים הדתיים בבירה. אם כי המועצה הדתית הקיימת לא נהנתה ממידת השפעה מספיקה בציבור, הרי כולם מציינים את יושרם ושקידתם של היו"ר וסגנו הנוכחיים. אם כי הם נמנים על ותיקי המזרחי ופועלי אגודת ישראל מעולם לא היו אנשים צרי אופק מפלגתיים מהסוג שבכוונת שני השותפים החדשים להמליך על המועצה הדתית החדשה.

חוגי פא"י מאשימים את המפד"ל בבגידה בצורה מחפירה ביותר שאינה מקיימת את התחייבותה כלפיהם, אשר להרכב המועצות הדתיות, שהן התחייבו כאשר נערכה ההצבעה על כך בכנסת.

כמחאה על ההסכם בין המפד"ל ואגודת ישראל, עומד נציג פא"י בעיריית ירושלים מר ש. ז. דרוק, לשנות את עמדתו בקשר להעברת מחלקת החינוך למפד"ל. במועצה הדתית החדשה יכהנו 21 חברים מהם 5 נציגים למפד"ל, 4 לאגודת ישראל, 4 למפא"י, 2 לתנועת החרות, 2 לפא"י, 1 לליברלים, 2 ממונים ע"י הרבנות הראשית בירושלים, 1 ממונה מוסכם אישי ע"י שר הדתות וראש עיריית ירושלים.
אם לא יחולו עיכובים ותיסבוכות של הרגע האחרון, יש תקווה שהמועצה הדתית הראשונה שהרכבה יחודש לפי החוק החדש תהיה זאת המועצה הדתית בירושלים.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב חזנוביץ 1, ירושלים (סניף המפד"ל בירושלים) | רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב מאה שערים 24, ירושלים (בית ברינקר - אולם הסתדרות פועלי אגודת ישראל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות