לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ההחלטה על הקמת הפקולטה לרפואה בתל-אביב - בלחץ רופאי בתי החולים באזור ת"א


מאת: נח זבולוני סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי - 12/12/1963 (יום חמישי)
ההחלטה על הקמת פקולטה לרפואה באוניברסיטה של תל-אביב, באה כתוצאה מלחץ של מנהלי בתי החולים, ראשי המחלקות ורופאים בתל-אביב, - על כך נודע לסופרנו.

כפי שנמסר קיימת התמרמרות ניכרת בקרב רופאים בעלי שם בתל-אביב וכן בהנהלות בתי החולים שם, על כך שמרבית המרצים בבית הספר לרפואה בירושלים, הם מתוך הסגל הרפואי של "הדסה" עין כרם. רופאים אלה מגיעים הודות לכך לפרופסורה ולהתקדמות מתמדת במקצוע, ואילו הרופאים ביתר חלקי הארץ, אינם יכולים להגיע למעמד זה.

מציינית שבתוך סגל המרצים בבית הספר לרפואה בירושלים, נמצאים רופאים צעירים יחסית, שהגיעו למעמד זה עם הקמת הפקולטה לרפואה בירושלים. הרופאים הותיקים של תל-אביב והסביבה פעלו למען הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטה של תל-אביב מתוך תקוה שסגל המרצים בפקולטה זו, יבוא משורותיהם.

לשכת העיתונות הממשלתית מסרה אתמול לפרסום את הידיעה הבאה:
ועדה לבדיקת הצורך בבית-ספר לרפואה נוסף
משרד הבריאות יקבע עמדתו לגבי הצורך בבית-ספר לרפואה נוסף רק לאחר סיום עבודתה של הוועדה המיוחדת שנתמתנה לשם בירור הנתונים לכך, זאת הודיע בכנסת סגן שר הבריאות, מר יצחק רפאל.

הוועדה נתמנתה על-ידי משרד הבריאות כאשר הועלתה שאלת הקמתה של פקולטה לרפואה נוספת בתל-אביב ועקב חילוקי הדעות בדבר הצורך בכוח אדם רפואי חדש.

בכתב המינוי לחברי הוועדה הם נתבקשו לברר אם קיים עתה מחסור ברופאים בארץ, מהו היקפו ומהי התחזית לעשר השנים הקרובות וכן מהי המדיניות שיש לנקוט בשטח זה בעתיד. מר רפאל ביקש מחברי הוועדה להחיש את עבודתה ולהמציא מימצאיה ומסקנותיה בהקדם האפשרי.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הדסה עין כרם, ירושלים (בית הספר לרפואה) | רמת אביב, תל אביב (הפקולטה לרפואה אוניברסיטת תל אביב) | רחוב הלל 37, ירושלים (בית אגרון - לשכת העיתונות הממשלתית (משכנה הקודם))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות