לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הריב נגמר בהתנצלות


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 13/09/1964 (יום ראשון)
זוג אחד ניסה לכפות על רבה של העיירה אופקים לערוך להם חופה וקידושין במועד שלא נקבע לכך, אף כי נקבע להם תאריך אחר לקיום טקס הנשואין, משהדבר לא עלה בידם, קידש החתן את הכלה מבלי שהרב המקומי יערוך את הטקס.

מר קולט, אחיו של מי שהיה נשיא עדת "בני ישראל", ביקש מהרבנות באופקים לערוך לו חופה וקידושין עם אשה, אף היא מעדת "בני ישראל".
נקבע מועד לעריכת הטקס ביום רביעי של השבוע, הטקס עמד להיערך ע"י הרב יעקב כהן, הרב של אופקים. אולם ביום המיועד לא הופיעו בני הזוג, לעומת זאת באו ביום הראשון של השבוע שלאחריו, אותו יום נעדר הרב יעקב כהן מאופקים, כשאת מקומו ממלא הרב יעקב אפנג'ר. בני הזוג הופיעו בלווית ידידים והכריחו את הרב אפנג'ר לעלות על מכונית בכוח והסיעוהו למשרדי המועצה הדתית, שיערוך להם את החופה והקידושין.
הרב אפנג'ר סירב לעשות, כיוון שהמסמכים של הזוג היו סגורים במגירת המועצה הדתית. אנשי "בני ישראל" החלו לחטט בתיקים וביקשו לפתוח את המגירות במפתחות שהביאו איתם. ראש המועצה הדתית הוזעק למקום והוא נזף בהם על מעשם. הפונים עזבו את המקום ופנו לעבר בית הכנסת של הסביבה.

לאחר שהתיק נמצא, ביקש הרב יעקב אפנג'ר לערוך להם את טקס הנשואין. אולם הם גרשוהו מעל פניהם. לאחר מכן הודיעו כי נערכה החופה ודרשו להוציא להם תעודת נישואין, רבה של אופקים פנה לרבנות הראשית ולמשרד הדתות בשאלה כיצד לנהוג בכל העניין, בגוללו את פרשת בזיון הרב ומשרדי המועצה הדתית.

מר קולט פנה מצידו אף הוא למשרד הדתות בתלונה על רבה של אופקים ונפגש עם המנהל הכללי הד"ר ש. ז. כהנא ומנהל המחלקה ל "בני ישראל" והקראים מר ישראל ליפל והרב הלל פאליי מרישום הנישואין של משרד הדתות, כשבפיו גרסא אחרת ושונה על המקרה הנ"ל.

ימים אחדים אחר המקרה הנ"ל, ביקר נשיא העדה של "בני ישראל" באופקים בביתו של הרב יעקב כהן והתנצל בפניו על המקרה המעציב של הפגיעה בכבוד הרב ומשרד הרבנות.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אליהו גולומב 19, אופקים (הרבנות - המועצה הדתית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות