לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

התפטר רב הקראים - בגלל חיתון קראית עם יהודי


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 24/11/1964 (יום שלישי)
שר הדתות הד"ר זרח ורהפטיג קיבל את התפטרותו של החכם עמנואל משה מסעודה מכהונתו, רבה הראשי של העדה הקראית בישראל.

כפי שנודע נאלץ הרב מסעודה להתפטר עקב האשמה שהוטחה בו ע"י בני העדה הקראית, שערך נשואין, לקראית עם בן העדה היהודית הרבנית, שלפי הדין הקראי אסורין הנשואין בהחלט.

במכתבו ששיגר הרב מסעודה לנשיא המדינה מר ש. ז. שז"ר טען שעשה צעד זה כדי למצוא דרך להקל בקירוב ומיזוג העדה היהודית עם הקראית. אם כי בתחילה תבע הרב מסעודה מנשיא המדינה ומשר הדתות שלא לקבל את התפטרותו, בטכנה כי היא ניתנה תחת לחץ ואיומים, הרי באחרונה הופיע הרב מסעודה בראש משלחת של נכבדי העדה הקראית אצל שר הדתות והצהיר שהוא מתפטר עכשיו מרצונו הטוב ורק התנה תנאי שהוא ישאר כרב במושב מצליח וימשיך לקבל משכורתו הרגילה.

לאחר הודעתו של הרב מסעודה הבהיר שר הדתות הד"ר ז. ורהפטיג לראשי העדה הקראית את עמדתו, ואמר אם כי בדרך כלל נמנע שר הדתות מלפטר רבנים, הרי לאור הודעתו זו של הרב מסעודה יצטרך שר הדתות לשקול על מינוי של רב ראשי אחר לעדה הקראית במקומו.

לסופרנו נודע, שהעדה הקראית מציעה לתפקיד זה את הרב משה מרזוק ישיש מנכבדי העדה בעכו, מי ששימש כאב בית דין הקראי במצרים במשך שנים רבות, אולם בין העדה הקראית מהלכת שמועה שהמועמד האמיתי למשרה זו, הוא סמל המשטרה חיים לוי ממשטרת תל-אביב. אולם עדיין טרם הוחלט סופית מי שישמש כרבה הראשי של העדה הקראית בישראל.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב קלאוזנר 16, רמלה (מרכז היהדות הקראית העולמית, בניין "היכל שלמה") | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות