לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

החרדים נערכים למתקפת נגד על המיסיון


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | מה בירושלים (עמוד 11) - 21/07/1994 (יום חמישי)
1. עלון מיסיונרי בשם "מהי אמת?" המנסה להוכיח כי ישו הנוצרי הוא המשיח, מחולק בימים אלו בתיבות המכתבים בירושלים. 2. תיקון להיפקד בבנים - תפילה אותה תיקן הרב יוסף חיים היא סגולה בטוחה להריון ולידת בנים. 3. למי הולך הכבוד - חרדים דורשים שלא לומר "כל הכבוד" מאחר וכל הכבוד שייך לריבונו של עולם. 4. "מכירת קדיש" - השכרת אומרי "קדיש" נהפכה לעסק לכל דבר, כולל שנוררים שפרנסתם לגזור מודעות אבל ולבקר אצל האבלים בזמן "השבעה".

בעקבות הפצת חוברת "מהי האמת ?" על ישו המשיח. ועוד: תיקון חדש "להיפקד בבנים" הופך ללהיט. למה אסור לומר "כל הכבוד" ? תופעה חדשה: אומרי "קדיש" מקצועיים

המיסיון בירושלים הגביר בימים אלה את התעמולה שלו. ודווקא בנושא: "מלך המשיח". "קרן אחווה משיחית", אחד מארגוני המיסיון הרבים בירושלים, החל ב "מבצע", כלשונו, בהבהרת האמת על המשיח. בעלון בשם "מהי האמת?" שהקרן מפיצה בירושלים, על אלוהים ועל משיח, כותב אחד בשם שלמה אוסטרובסקי על בעיה זו ומנסה להסביר לציבור את עניין המשיח.

שלמה אוסטרובסקי "קובע" כי במשך דורות, עם ישראל דיבר על משיח שיבוא ויביא את הגאולה, לעם המפוזר כמעט בכל ארצות העולם. אך את דעותיו על המשיח, העם היהודי שאב, לדעתו, לא מכתבי הקודש, כי אם מכל מיני מקורות אחרים. והוא שואל, אם זה תפקידו הראשי של המשיח לפתור את בעית הגלות? ועוד מה הוא המושג הזה "גלות" בכלל? כי מכל עמי העולם רק עם ישראל ידע את טעם ה "גלות". הוא נולד בגלות מצרים, ידע את גלות בבל, וטעם את הטעם המר של הגלות בת האלפיים, אשר חלק גדול של העם היהודי נמצא בה עד היום.

והוא שואל, מה הסיבה לגלות הארוכה בת האלפיים? ועונה: הסיבה היא חטא! ותפקידו של המשיח יהיה לטפל בשורש הבעיה.

ומהו החטא? במות הכיפורים שלו (של ישו) הוא נשא עליו את חטאי העולם כולו. וזאת בהסתמך על הנאמר, בספר ישעיהו נ"ג ו', שם כתוב: "כולנו כצאן תעינו, איש לדרכו פנינו והשם הפגיע בו את עוון כולנו". ובצידו הוא מביא מהברית החדשה (אל הרומיים ה' י"ט), שם נאמר: "כי כאשר במרי האחד (האדם הראשון) היו הרבים לחוטאים, כן גם על ידי משמעת האחד (המשיח ישוע) יהיו הרבים לצדיקים".

אוסטרובסקי אומר: המשיח בא, אך לפי דברי ישעיהו הנביא, עם ישראל היה "כמסתר (מסתיר) פנים נבזה ממנו ולא החשיבוהו" (ישעיהו נ"ג ג'). המסקנה של אוסטרובסקי היא: רוב העם, בהשפעת המנהיגים שלו, מסתירים פנים ממנו עד היום. אך בזמן האחרון יש התעוררות בארץ, ומאות, אולי אלפים, רובם צעירים, מפנים את פניהם למשיח. והוא מציע בעלון שלו, לקרוא את הברית החדשה לאור התנ"ך. לדעת אישית את ישוע המשיח ושלום האלוהים, אשר אין לו גבול וסופו שימלא לב כל אחד ואחד.

את העלון "מהי אמת ?" מפיצים בדואר ובתיבות מכתבים עם בקשה להתקשר עם ה "קרן" בירושלים ולבקש לשלוח את הספרים: ספר התנ"ך והברית החדשה, וספר "המשיח בתנ"ך לאור ספרי חז"ל".

הארגונים המנהלים מאבק במיסיון בארץ כלל ובירושלים בפרט, הגיבו בחריפות על ה"מבצע" הזה של המיסיון ונערכים למתקפת נגד בהיקף רחב.

תיקון להיפקד בבנים

תיקונים ישנם רבים: תיקון שבועות, תיקון הושענא רבה, תיקון כרת, תיקון הברית, לאלה נוסף תיקון חדש בשם כאמור: "תיקון להיפקד בבנים".

ישיבת השלום בירושלים, שאין לה שום קשר ומגע עם הסכם השלום עם הפלסטינים, מקיימת כינוס לימודים ב "תיקון להיפקד בבנים", כפי שתיקן אחד מקדמוני גאוני היהדות הספרדית, הרב יוסף חיים ז"ל, בעל מחבר הספר "בן איש חי", אשר לפי דברי אנשי הישיבה, הינו תיקון בדוק ומנוסה ורבים נושעו על ידו, ונפקדו בזרע של קיימא בסיעתא דשמיא.

התפילות מתקיימות בעיקר בלילות מתוך תענית ציבור וסדר תפילות מיוחדות. הנהלת הישיבה מודיעה בציבור, כי ראוי לכל איש ואשה להשתתף בעצמם בסדר התפילות והלימודים כולו או חלקו, תוך אמירת תפילה מיוחדת, שחיברו ראשי הישיבה. ומי שאינו יכול להשתתף בעצמו יכול למסור את שמו ושם אמו וכן שם האשה ושם אימה ויתפללו עבורם.

למי הולך הכבוד

חרדים בירושלים פנו אל אנ"ש (אנשי שלומם) בבקשה דחופה מאוד והיא: לא לאמר את המלים: "כל הכבוד", אלא להגיד : יפה מאוד או בהערכה רבה, זאת, מפני שכל הכבוד שייך לריבונו של עולם, כמו שנאמר: "מלא כל הארץ כבודו".

"מכירת קדיש"

לאחרונה שוכרים רבים אנשים להגיד קדיש אחרי יקיריהם שנפטרו. לכאורה, אין כל פסול בהשכרת אדם לאמר "קדיש" אחרי קרובים. הרוב עושים זאת, משום שאינם יכולים למלא התחייבותם כלפי קרוביהם. ומשום חשש זה, הם שוכרים בחור ישיבה או אברך לאמור קדיש ולהתפלל לעילוי נשמתו.

אולם לאחרונה השכרת "הקדיש" נהפך לעסק לכל דבר, אנשים היושבים "שבעה" על קרוביהם ומפרסמים מודעת אבל בכלי התקשורת הכתובה, מקבלים הודעה טלפונית אם ברצונם שיאמרו קדיש עבור נשמת הנפטר. ישנם גם "שנוררים" שפרנסתם לגזור מודעות אבל בכדי לבקר אצל האבלים בשעת הישיבה ולבקש תרומות עבור מוסדות פיקטיביים. השנוררים האלה מנויים אצל סוכנויות לקטעי עתונות ומשלמים תבין ותקילין. כנראה שזה משתלם ...

נחזור ל "קדיש". אלה שמתריעים נגד השכרת ה "קדיש" מנמקים את התנגדותם בזה: ישנם אנשים שרחוקים מהיהדות, אבל שומרים על אמירת "קדיש" ותפילות בימי שנת האבל, ואילו ההצעה לשכור מי שיאמר "קדיש" עבור קרוביהם הנפטרים, פוטרת אותם אפילו מלבוא לבית הכנסת ולהניח תפילין.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר מה בירושלים 1994

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: תחכמוני 1, ירושלים (ישיבת השלום) | דרך בית לחם 106, ירושלים (קרן אחוה משיחית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות