לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בתי החולים של המסיון מעבירים יהודים על דתם

מאשים תושב נצרת שאשתו הוטבלה ערב מותה


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 17/12/1964 (יום חמישי)
בתי החולים של המיסיון בארץ, מביאים להעברת יהודים על דתם סמוך לצאת נשמתם - עובדה מזעזעת זו מגלה תושב נצרת עילית יוסף אדמונד פיטוסי, אשר אשתו אושפזה בבית החולים של המיסיון - במכתב ששוגר לגורמים שונים.

כאשר נפטרה אשתו - כותב בעל המכתב - הוא ביקש להביאה לקבר ישראל, באו אליו כמרים ואמרו לו, "כי רצונה האחרון של המנוחה היה להיקבר בבית עלמין נוצרי פרוטסטנטי". מר פיטוסי תושב נצרת עילית בלוק 310/9 כותב במכתבו בין היתר:
"עליתי ארצה יחד עם משפחתי בשנת 1957, והשתקעתי בנצרת עילית. בסוף שנת 1962 חלתה רעייתי במחלה קשה ונואשת, הרופאים בקופת חולים בנצרת עילית לא נתנו לה טיפול רפואי לשביעות רצוני. פעם הרגישה ברע ובאין ברירה לקחתי טקסי והכנסתי אותה לבית חולים המיסיונרי האנגלי בנצרת, שם אישפזו אותה לכמה חודשים ורופאים טובים נתנו לה את הטיפול הרפואי הדרוש. בבית החולים עשתה רעייתי היכרות עם כומר אנגליקני, שהשפיע עליה לעבור לדת הנוצרית גם קיבלתי הזמנה להשתתף בטכס הטבילה והשמד, שהתקיים בבית פרטי בנצרת.
כשנפטרה אשתי רציתי לקבור אותה בבית העלמין היהודי בנצרת עילית אולם באו כמרים ואמרו לי לדאבון לבי ולחרפת המשפחה שלי, כי רצונה האחרון של רעייתי היה להיקבר בבית עלמין נוצרי פרוטסטנטי.

אני והילדים שלי משוכנעים שאם היה קיים בנצרת בית חולים יהודי לא היינו מגיעים לחרפה זו."

2000 יהודים בבתי חולים של המיסיון

מתברר שרשת המיסיון בארץ כוללת בתוכה 9 בתי חולים בהם מאושפזים קרוב לאלפיים יהודים לפי הפירוט הבא: ביה"ח הסקוטי - נצרת - 80, צרפתי סטאלואיס - יפו - 536, איטלקי - חיפה - לחולי סרטן - 439, צרפתי סט-לואיס - ירושלים - 445, צרפתי סטוינסנט דה פאול - ירושלים (חולי נפש) - לא ידוע המספר, איטלקי של המשפחה הקודשה - נצרת - ילדים - 60, בית החולים סט-וינסט - ירושלים - חולי נפש - 16, בית החולים סט-אנדרא - עכו - כרוניים - 30, בית החולים הסקוטי - טבריה - כ-30.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: אל ואדי אל ג’ואני, רחוב 5050, נצרת (בית חולים אי.מ.מ.ס הסקוטי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות