לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המשבר זוטא בצפת


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 02/02/1965 (יום שלישי)
מועצת הרבנות הראשית המתכנסת היום בירושלים תדון בין היתר בשאלת ה "משבר זוטא" שנוצר בקשר לכהונתו של הרב דוד דיין בצפת.

מתברר שהרב הראשי הרב יצחק נסים מוכן להסכים לכהונתו של הרב דוד דיין כרבה הספרדי של צפת, וגם שר הדתות הד"ר זרח ורהפטיג ריכך את עמדתו והוא מוכן לכהונתו, בתנאי שהבחירה תיעשה בדרך המקובלת בחוק, דהיינו בבחירות משותפות של המועצה הדתית והעירייה.

הבעיה המעיקה על הרבנות הראשית ומשרד הדתות היא זאת, שרבה האשכנזי של צפת הרב שמחה קפלן מאיים בהתפטרות אם אמנם ישלימו עם כהונתו של הרב דוד דיין כרבה הספרדי של צפת.

לפני כמה ימים התקיים דיון נרחב בממשלה בעניין זה וכפי שמסרנו איימו השרים שיטרית וששון בהתפטרות מן הממשלה באם הרב דיין לא יאושר כרבה של צפת. באותה ישיבה נקבע שהרב דיין ישאר בתפקידו, על אף העובדה שנבחר רק ע"י עיריית צפת ולא ע"י המועצה הדתית במקום.

כן הוחלט כי משלחות שכנוע תתייצבנה בפני הרבנים הראשיים. המשלחת שתתייצב בפני הרב הראשי י. א. אונטרמן תהא מורכבת משר הדתות הד"ר ז. ורהפטיג וסגן שר הפנים הרב ד"ר י. ש. בן-מאיר, ואילו המשלחת שתבקר את הרב הראשי י. נסים תהא מורכבת משר המשטרה מר בכור שיטרית ושר המשפטים הד"ר דב יוסף. משלחות אלו תשתדלנה לשכנע את הרבנים הראשיים בצורך שהרב דיין יכהן כרבה של צפת ובזה תהיה תרומה להרגעת הרוחות.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הפלמ"ח 78, צפת (רבנות ראשית - מועצה דתית) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות