לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ראש עיריית הבירה מגלה:

מצעד הצבא בירושלים נכנס לשלב הכנות מעשיות ערב ביטולו

הוקם מטה משותף לצבא ישראל, המשטרה ועיריית י-ם שהחל בהכנות לארגון המצעד.


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 15/03/1965 (יום שני)
מטה משותף של צבא ישראל, המשטרה ועירית ירושלים, הוקם בכדי לתכנן את עריכת המצעד בירושלים, מבחינה ארגונית ועם ההחלטה על ביטול המצעד פורק מטה זה - זאת גילה ראש עיריית ירושלים מר מרדכי איש שלום בישיבת ועדת הכספים של העירייה.

בהשיבו לשאילתא של חבר המועצה מר אברהם אקסלרוד, מסיעת חרות, סקר ראש העיריה את ההשתלשלות שלפני ביטול המצעד. הוא סיפר כי המטה המיוחד קיים כבר מספר ישיבות שהוקדשו לצדדים הארגוניים של עריכת המצעד. פרטים אלה סותרים את ההודעות כאילו לא הייתה החלטה לערוך את המצעד בירושלים.

עניין קיום המצעד בבירה הועלה ע"י מר מרדכי איש שלום לפני מספר חודשים, בטרם יצא לחו"ל בשליחות המגבית. במכתב לראש הממשלה מר לוי אשכול הסתמך על הבטחה מפורשת אשתקד ועל מדיניות הרוטציה לפיה ייערך המצעד בזו אחר זו בשלוש הערים הגדולות, כאשר מפעם בפעם משלבים בו גם ערים קטנות יותר.

תשובת ראש הממשלה ע"כ [על כך] הייתה חיובית ובהתאם לכך הופעל המטה המיוחד. ראש העירייה מר איש שלום סיפר כי בשובו מחו"ל התעוררו ספקות מחודשים בעניין מקום המצעד, לכן פנה בפעם נוספת לראש הממשלה והסב את תשומת לבו לנזק המוראלי הצפוי בגלל ביטול המצעד בירושלים. נראה - אמר ראש העיר - שעל סמך פניה זו הוקמה ועדת השרים המיוחדת ולישיבתה המכרעת הוזמן אף הוא.

מר איש שלום חזר על התיאוריה שלא הופעל לחץ אמריקאי שהכריע בעניין זה וקבע בין היתר, הרצון להפגין את מלוא העוצמה של צה"ל, יחד עם זאת סוכם שבאופן קבוע ייערך ביום העצמאות בבירה אירוע ממלכתי מרכזי, בו ישותפו גם יחידות צבא ישראל.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות