לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פסק הלכה בדבר מספר קעקע


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 24/05/1965 (יום שני)
פסק הלכה שאין להסיר את המספרים שנחקקו על זרועות היהודים במחנות הריכוז והמוות הגרמניים, ניתן לאחרונה ע"י הרב אפרים אשרי, מחשובי הרבנים בארצות הברית, שהוא עצמו משרידי השואה.

השאלה נתעוררה עקב רצונם של יהודים להסיר מזרועם מספר זה המזכיר להם את הזוועות אשר עברו עליהם וגם בעקבות ההצעה שהועלתה במערב גרמניה לשלם אלף דולר לכל יהודי שיסיר את המספר מזרועו ע"י ניתוח פלסטי.

בתשובה לשאלת אשה, מניצולות השואה, קבע הרב אפרים אשרי, כי אסור לאשה להסיר מזרועה את המספר כי בזאת היא עלולה ליתן יד לפושעים הגרמנים ולעזור להם להשכיח את מעשי הזוועה והאימים שעשו לעם ישראל. יש בזה גם משום חיזוק לגרמנים המתחצפים ומכחישים את פשעיהם, כאילו אנו היהודים מעלילים עליהם רק עלילות. אדרבה עליה לשאת את האות הזה בגאווה ובגאון ובזכות זה היא תזכה לראות עת נקם ישיב ה' לצריו.

השאלה והתשובה מובאות בירחון רבני "הפרדס" המופיע בניו-יורק בעריכתו של הרב שמחה אלברג.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 4809 14th avenue Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (הרב שמחה עלברג, עורך ומו"ל "הפרדס") | 60–64 Norfolk Street, ניו יורק, ארצות הברית (בית המדרש בראשו עמד הרב אפרים אשרי) (בית המדרש הגדול) | Auschwitz, פולין | Adenauerallee 139-141, 53113, בון, גרמניה (Palais Schaumburg - מקום הקנצלר של גרמניה עד שנת 1999)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות