לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המשטרה לא העלתה חומר אשמה נגד רפאל


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 24/05/1965 (יום שני)
חקירות משטרת ישראל לא העלו שום חומר שיש בו כדי להאשים את מר יצחק רפאל בקשר לעיסקת השוחד להקמת בית החולים "תל-גבורים" [ * ] - על כך נודע לסופרנו מחוגים מוסמכים.

בעקבות מסקנות "ועדת גולן" בו שימש השופט המחוזי מר משה גולן כחבר יחיד, החלה משטרת ישראל בחקירת העניין. היא אספה עדויות מפי מר יצחק רפאל, ממר י. שפיגל הנאשם הראשי, מפקידי המשרד ואחרים.

בתום חקירתה לא מצאה המשטרה חומר אשמה נגד מר יצחק רפאל ויש לצפות כי תוך שבוע זה תפרסם המשטרה הודעה מוסמכת על תוצאות חקירתה.

כזכור הגיש מר י. רפאל התפטרות מתפקידו כסגן שר הבריאות, עם פרסום מסקנות השופט גולן. לעומת זאת הוא נשאר בתפקידיו כחבר כנסת וחבר ועדת החוץ והבטחון. עם פרסום ממצאי "ועדת גולן" הכריז מר רפאל כי הוא משוכנע בצדקתו ויעשה כל אשר לאל ידו לטיהור שמו ולהוכחת האמיתות שבמסקנות "ועדת גולן".

יש להניח שעם פרסום הודעת הטיהור ע"י המשטרה, תידון החזרתו של מר יצחק רפאל לתפקידו במשרד הבריאות.

הערות: * פרשת תל גיבורים - בבניית בית חולים בתל גיבורים בחולון (כיום בית החולים וולפסון) טענו האדריכלים כי נתבקשו לשלם שוחד לסמנכ"ל משרד הבריאות כדי לזכות במכרז. בראש משרד הבריאות עמדו אז חיים משה שפירא וסגנו יצחק רפאל, שניהם מהמפד"ל. הסמנכ"ל (יהודה שפיגל) שמר על זכות השתיקה, ואחת ההערכות הייתה שעשה זאת כדי לא להרשיע את ראשי המפד"ל.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הלוחמים 62, חולון (בית החולים שהיה אמור להיות מוקם בתל גיבורים והושלם רק שנים מאוחר יותר) (המרכז הרפואי ע"ש אדית וולפסון) | רחוב הרכבת 17, תל אביב (המטה הארצי של משטרת ישראל עד שנת 1967) | רחוב דוד המלך 18, ירושלים (משרד הבריאות בשנות ה-50 וה-60 (לשעבר רחוב יוליאן) (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות