לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ויכוחים דתיים בארצות הברית


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 28/06/1965 (יום שני)
הריבוי המחריד של נישואי תערובת בארצות הברית בא כתוצאה מן הפגישות הנערכות לצורך ויכוחים דתיים הנקראים "דו-שיח דתי" בין כוהני דת יהודיים ובין כהני דת לא יהודיים. בהאשמה זו יצא האדמו"ר מליובאוויטש הרב ר' מנחם מנדיל שניאורזון.

רבנים ומנהיגים דתיים של ארצות הברית פנו באחרונה אל האדמו"ר מליובאוויטש, ושאלוהו מהי עמדתו בעניין הויכוחים הדתיים בין כוהני דת יהודים לבין כוהני דת לא יהודיים הנערכים בארצות הברית. על כך ענה האדמו"ר, כי כל מי שבקי קצת בהיסטוריה היהודית יודע שויכוחים דתיים בין יהודים ולא יהודים מעולם לא היו לרצון העם היהודי, והרבה סיבות לעמדה זו, בפרט שהיהודים אינם רואים שליחות לעצמם לגייר גויים לאמונתם. בתקופה שלנו, מוסיף האדמו"ר, ה "דו-שיח" הינהו פגום מעיקרו עקב בלבול המושגים והמבוכה הרבה, הנפוצים כל כך אצלנו ובפרט אצל הדור הצעיר שלנו.

הרבי מליובאוויטש עומד על המושג "אחוות המין האנושי" ואומר כי רעיון זה הינו חיובי וחשוב, כל זמן שהוא מוגבל לתחומים כמו מסחר, פילנטרופיה ובחינות אזרחיות וכלכליות שונות של החברה שבהן חייבים עמים בתי דתות שונות וקבוצות מיעוטים לחיות יחד בהרמוניה, ביחס של הוקרה הדדית וכבוד.
אולם אצלנו מפרשים רעיון זה שלא כהלכה כדי לדרוש מבני דת אחת להסביר את הרעיונות והמצוות הדתיות לבני דתות אחרות. דבר זה מביא בין השאר גם לידי ריבוי מחריד של נשואי תערובת.

במקום "דו-שיח" זה, מציע האדמו"ר דו-שיח עם הנוער שלנו וכן עם המבוגרים כדי ללבות את הגחלים הלוחשות של אמונתם, כי אין אנו מעוניינים בצייד נפשות של גויים לגייר אותם.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות