לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בחורי הישיבות סרבו


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 07/10/1965 (יום חמישי)
כנס של בחורי הישיבות שנערך על ידי אגודת ישראל בירושלים, לקראת הבחירות נסתיים כשהיו"ר חבר הכנסת מנחם פרוש קורא: "אגודת ישראל תוושע בלעדיכם !"
בכנס הביעו בחורי הישיבות מורת רוחם מעמדתה של אגודת ישראל בבעיות שונות ואף הובעה הדעה שהנציגים הדתיים לא תרמו להרמת קרן התורה. מטעמים אלו סירבו להירתם למערכת הבחירות מטעמה ואחרים אף הסתייגו מתמיכתם במפגלה זו.

מציינים שגם ראש ישיבת חברון בירושלים הרב ר' יחזקאל סרנא נמנע מלחתום על מודעה של אישים תורניים הקוראת לתמוך באגודת ישראל.

הרב יחזקאל סרנא והרב ר' צבי יהודה קוק ראש ישיבת מרכז הרב, נועדו בימים אלה לשיחה על בעיות שונות. הרב סרנא הביע בשיחה זו הסתייגות מהתנהגותה של אגודת ישראל בעניינים שונים. ברמזו על הנעשה במועצת גדולי התורה העיר: "כנראה שיש מועצת גדולי התורה וישנם גדולי התורה - ואלה שני דברים נפרדים".

באותה שיחה אמר הרב צבי יהודה קוק שהוא לא יתן חתימתו לטובת המפד"ל. הרב צבי יהודה קוק הוא בנו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב חגי 22, ירושלים (ישיבת חברון (עד שנת 1976)) | רחוב הרב צבי יהודה 12, ירושלים (לשעבר רחוב קורות העיתים - קרית משה - ישיבת מרכז הרב (משנת 1964)) | רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות