לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עיטור ספרדי למר אברהם אלמליח


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 21/10/1965 (יום חמישי)
אחרי כמה עיטורים צרפתיים זכה עכשיו אברהם אלמאליח גם לעיטור ספרדי. טקס הענקת העיטור נערך בקונסוליה הספרדית בירושלים במעמד נכבדי העדות מהבירה ומתל-אביב, ביניהם שמונה שגרירים של אמריקה הלאטינית, קונסולים כלכליים של המעצמות האירופיות, רבה של ירושלים הרב אליהו פרדס, נציגי משרד החוץ והמוסדות הלאומיים, מר יעקב צור ורעייתו, ראשי הדתות הנוצריות, מנהלי בתי הספר של כי"ח, מנהלי בנקים ועוד.

הקונסול הכללי הספרדי בירושלים המיניסטר ראמון סאנז די הרדיה הרחיב את הדיבור על פעילותו הציבורית של מר אלמליח, פירט את יצירותיו הספרותיות, המחקריות, הבלשניות ומילוניו, העמיד את הדגש ביחוד על מחקריו בשפה הספרדית והלדינו, ספרותה ועיתונותה, והבליט את יחסיו הידידותיים עם כל הקונסולים הספרדיים ששרתו בימיו בירושלים.

בתשובתו בשפה קסטיליינית צחה, הודה מר אלמאליח לממשלת ספרד ולנציגה בירושלים על הכבוד שהנחילוהו, והרחיב את הדיבור בעיקר על תור הזהב ליהדות ולשפה העברית וספרותה בספרד, הזכיר את ענקי הרוח שקמו שם: הרמב"ם, אבן-גבירול, יהודה הלוי, אבן פקודה, משה ואברהם אבן עזרא ועוד, ואת השרים היהודים שמילאו תפקידים אחראיים כמיניסטרים: דון יצחק אברבנאל, דון אברהם סיניור, דון שמואל לוי בונה בית הכנסת המפואר דיל טראנזיטו בטולידו, ואחרים שהשאירו אתרים מפוארים בערים אחרות שם.

מר אלמליח דיבר גם על שפת הלאדינו וספרותה ועל המילון העברי-לדינו ולדינו-עברי שמכון בן צבי יוצא לאור בקרוב ויתרום תרומה חשובה לחקר שפה זו.

נאומו נתקבל בתשואות ועשה רושם עז על השומעים, וכשניגשו השגרירים ללחוץ את ידי מר אלמאליח ולברכו, ביקש כל אחד מהם העתקה מנאומו מפני - כך אמרו לו - שלמדנו ממנו היום פרק מעניין וחשוב בתולדות ישראל בספרד ובחיי ענקי הרוח שקמו שם, ושלא ידענו עליהם מאומה. רצוננו לשלוח את נוסח הנאום לממשלתנו ולהדפיסו בעיתוננו.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1965
מודעה שפורסמה ב 17/10/1965 בעיתון חרות ובו ברכה מטעם ועדת עדת המערבים בירושלים לנשיאם אברהם אלמאליח לרגל קבלת העיטור הספרדי.

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ז’בוטינסקי 27, ירושלים (קונסוליית ספרד בירושלים (עד שנת 1986)) | רחוב החבצלת, ירושלים (משרדו של אברהם אלמליח (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות