לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הסמכה ללא הסכמה


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | אנשים (עמוד 8) - 24/10/1990 (יום רביעי)
הסמכת הומוסקסואלים לרבנים, אינה מהווה סיבה מספקת לפרוש מ"ועד בתי הכנסת של אמריקה", ארגון הגג של היהודים האמריקאים המאגד את שלושת הזרמים: אורתודוקסי, קונסרבטיבי ורפורמי - כך קבע הזרם האורתודוקסי.

בשבועון "ג'ואיש פרס", המזוהה עם היהדות החרדית והלאומנית ואשר יוצא לאור בברוקלין ובירושלים, פורסם כי הסתדרות רבני אמריקה, ארגון הרבנים האורתודוקסי הגדול ביותר בארה"ב, מאיימת לפרוש מארגון הגג של קהילות ארה"ב במחאה על החלטת התנועה הרפורמית להסמיך הומוסקסואלים לרבנות.

הסתדרות הרבנים האורתודוקסים הזהירה כי אם הרפורמים לא יבטלו את ההחלטה, יפרשו האורתודוכסים מארגון הגג. הידיעה על האולטימטום שהציגה הסתדרות הרבנים האורתודוקסים נמסרה ל "ג'ואיש פרס" ע"י גוף המתקרא "הוועד למען יהדות אותנטית". נאמר בה כי ההחלטה על הפרישה מארגון הגג נתקבלה בוועידת הסתדרות הרבנים תחת הנהגתו של הרב ד"ר משה טנצלר, חתנו של הרב משה פיינשטיין ז"ל, מי שהיה נשיא אגודת הרבנים החרדית באמריקה וקנדה. הרב מרק אנג'ל, נשיאה החדש של הסתדרות הרבנים הכחיש ידיעה זו ואמר כי אמנם הסתדרות הרבנים קיבלה החלטה שבה הביעה את מורת רוחה על מינוי רבנים רפורמיים הומוסקסואלים אך לא הציגה אולטימטום לפרישה.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר אנשים 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 4915 16th Avenue, Brooklyn, ניו יורק (ג’ואיש פרס) | 235 East Broadway, ניו יורק (הסתדרות רבני אמריקה (UOR))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות