לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

החוזרים בתשובה בעולם הבידור


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | כוכבים ולילות (עמוד 12) - 18/05/1981 (יום שני)
ב "רשת חב"ד", בטאון בוגרי בתי הספר של חב"ד ואחד מבטאוני התעמולה של "ופרצת" ... - תנועתם של חסידי ליובאוויטש בארץ, מיום י"א ניסן, שרובו ככולו מוקדש לאדמו"ר מליובאוויטש הרב מנחם מנדל שניאורסון בהגיעו לגבורות, תמצא כל מה שלבך חפץ ... החל בטוביה צפיר ו "הסוד שלו" [ * ] ... עבור לצילומים ותמונות, ציורים בדמות דיוקנו של הרבי, וכלה בצילומים היסטוריים בהם מופיע האדמו"ר עם נשיא המדינה זלמן שזר ז"ל ויבל"א מנחם בגין ראש הממשלה. בעוד ששזר חובש מגבעת רבנית שחורה ועומד משמאלו של הרבי, הרי מנחם בגין חבוש בכיפה עומד מצידו הימני. האם יש משמעות לשוני זה, לחסידי חב"ד פתרונים .... זה בדרך אגב.

הדבר העיקרי שמושך את תשומת הלב בבטאון הנ"ל הוא המקום הרב המוקדש לחוזרים בתשובה: אחת באה מ "הזן בודהיזם", השני מקיבוץ של "השומר הצעיר", והשלישי משורות צה"ל, הכל מומחש בתמונות ובצילומים.

ברם, בין בעלי התשובה ראוי לציין את חברי "להקת פיאמנטה" המורכב מהאחים יוסי ואבי פיאמנטה, ושתי האחיות שחזרו בתשובה. להקה זו, שכוכבה דרך בשמי ישראל בשנות ה-70, מופיעה עתה ברחבי אמריקה וקנדה בהרכב קצת שונה ובתכנית אחרת. היא מנגנת "רוקנרול" חסידי בברכת האדמו"ר מליובאוויטש ושרה את המנגינה והמלים של "שמעו שמעו רבותי" ... בקצב של שנות ה-80 ...

הלהקה אשר האחיות עזבו אותה היא עתה על טהרת הגברים בלבד. מזוקנים וחובשי כיפות. האחות המבוגרת נושואה לסטודנט לרופאה שומר תורה ומצוות והיא אם לשני ילדים, הצעירה - משמשת כמדריכה במכון "לבעלי-תשובה".

האחים יוסי ואבי פיאמנטה הם ילידי ישראל, דור שביעי למשפחה ירושלמית. אביהם יהודה היה ממקימי יחידת 101 המפורסמת. יוסי כמו אחיו, קיבל ב "ירושה" את חוש הנגינה והחל ללמוד לנגן על גיטרה חשמלית. בגיל 16 עזב את הלימודים והתמסר לגיטרה. עם הגיוס לצבא הוא התקבל כגיטריסט ל "להקת התותחנים", שהפכה אח"כ ללהקת "אף אוזן וגרון". בתקופת שירותו בצבא ליווה יוסי את דני ליטני, את רומן שרון ז"ל ואחרים. עם שחרורו הצטרף ל "ברנשים" של פיאמנטה.
אבי שסיים את לימודיו בבית הספר "תל-נורדאו" בתל-אביב, לומד מוסיקה כאחיו ושניהם הופיעו בלהקה הנקראת "פיאמנטה: בסגנון ה "רוקנרול" ... באחת ההופעת בליל שבת יחד עם צביקה פיק וג'קי אלקיים התחשמל יוסי על הבמה ובנס נשאר בחיים, ומאז קראו לו "הגיטריסט המחושמל" ... כשביקר בארץ נגן הג'ז האמריקני המפורסם, סטן גץ, הופיעה להקת פיאמנטה יחד עמו.

אולם מאז ההתחשמלות הרגיש אבי ריקנות בחייו, למרות הפופלריות שלו ושל אחיו יוסי והוא החל לחפש את ה "שורשים", תוך כדי כך מצא אצל אחד מחבריו את "השולחן ערוך", (המקוצר) הציץ בו "ונפגע" ... התחיל לקרוא ופתאום הבין כי ישנם הרבה איסורים שהוא עובר עליהם, ולהיפך ישנן הרבה מצוות עשה שאיננו ממלא ... לכן הפסיק לקרוא בספר אך בתוך תוכו המשיך להרגיש חלל ריק. בעצתו של ד"ר צבי קרן מורה למוזיקה חזר לספר ואז נפתח לפניו עולם חדש ...

הדבר הראשון שעשה: הודיע לצביקה פיק, כי מעתה לא ייסע עוד בשבת. לאולם "אלהמברה" שביפו הגיע מביתו ברחוב פרישמן בתל-אביב ברגל ... שבת זו הייתה הופעתם האחרונה בישראל, שלו ושל אחיו יוסי ...

בינתיים הוזמנה הלהקה לסיבוב הופעות ברחבי אמריקה וקנדה. הם נענו להזמנה ומאז נמצאים חבריה בניו יורק, עם הוריהם שבשלב יותר מאוחר הצטרפו אליהם.
באחד הימים פגשו האחים פיאמנטה בניו יורק את חברם הותיק מוטי גל. הם הזמינו אותו לביתם, כדי להראות לו "שבת יהודית". מוטי, שבאותה תקופה לא היה שומר מצוות הציץ ונפגע ...
לאחר מכן בא למקום משכנו של האדמו"ר מליובאוויטש בניו יורק ונעשה בעצמו "בעל תשובה". יתר על כן, מוטי הזמין את יוסי ואבי שיצטרפו אליו והם עשו זאת ברצון. מאז הם מוזמנים לנגן לפני ילדים ב "חצר" האדמו"ר מליובאוויטש. ואף מוזמנים קבועים בהופעות טלוויזיה יחד עם חסידי חב"ד.

מוטי גל שנעשה בינתיים "בן בית" ב "חצר" האדמו"ר מלובאוויטש, הזמין את אבי להשתתף בערב חב"ד, שהתקיים בחול המועד סוכות עבור חבר'ה ישראליים ב "קווינס", אחרי ערב זה החליט אבי להיכנס לישיבת "בעלי תשובה" וללמוד בה, בתום תקופת הלימודים וההופעות התחתן עם "בעלת תשובה" (רקדנית בלט לשעבר), והם השפיעו על הורי אשתו לשמור תורה ומצוות ...

סוף הסיפור: כל משפחת פיאמנטה חזרה בתשובה, אך לא חזרה לארץ, משפחה שלמה המונה כחצי תריסר נפשות ירדו ל ... אמריקה, וחוסה בצילו של האדמו"ר מליובאוויטש ובאהלי חב"ד ...

הערות: תכנית הטלוויזיה "זה הסוד שלי" בהנחייתו של אורי זוהר הייתה מהשעשועונים הראשונים ששודרו בטלוויזיה. לאחר חזרתו בתשובה של אורי זוהר עברה ההנחייה לטוביה צפיר.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר כוכבים ולילות 1981

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כפר חב"ד (מקום רשת חב"ד) | 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות