לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרבי מלובאוויץ' עדיין ברוגז


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | אנשים (עמוד 8) - 14/03/1991 (יום חמישי)
הרבנית חנה גור-אריה בתו הבכורה של האדמו"ר מלובאוויץ' הקודם, הרב יוסף יצחק שניאורסון, וגיסתו של האדמו"ר הנוכחי (אחות אשתו המנוחה), הובאה למנוחת עולמים בבית הקברות של חסידי מונקאץ' בפרוראל-פארק, ניו-ג'רסי בארה"ב.

חנה גור-אריה, שנפטרה בגיל 92, היתה נשואה לרב שמריהו גור-אריה המנוח, שעמד בראש ישיבת חב"ד בארצות הברית. לאדמו"ר הקודם לא היו בנים רק שלוש בנות. וחכנה כבת הבכורה, טענה לכתר האדמו"ר לבעלה, וניהלה יחד עם בנה שלום בר (בארי), מאבק לקבלת הספרים יקרי הערך ותשמישי קדושה שהוריש אביה, ביניהם טלית של הבעל שם-טוב, והיו שמורים בביתו של האדמו"ר הנוכחי בברוקלין.

הדברים הגיעו לבית המשפט העליון הפדראלי באמריקה, שפסק לטובת האדמו"ר וציווה על בארי להחזיר את החפצים והספרים שלקח ואסר עליו להתקרב למקום בו שמורים החפצים.

בהלוויתה של חנה גור-אריה השתתפו רבים מחסידי סטאמר דווקא, שהם שנואי נפשם של חסידי חב"ד משום שתמכו בה ובבנה בניהול המשפט נגד האדמו"ר מלובאוויץ'. העדרם של חסידי חב"ד ובראשם האדמו"ר הרב מנחם מנדל שניאורסון, מהלוויה, אומרת דרשני ...

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר אנשים 1991

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Floral Park Cemetery South Brunswick Township, NJ | 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק (מגורי הרבי מלובביץ’)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות