לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נושר מברה"מ ב "מארינס"


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דברים (עמוד 6) - 01/11/1982 (יום שני)
"הנושרים" מסתדרים לא רע בארה"ב. לרשותם עומדים כל מיני מוסדות צדקה וחסד ואף אגודות הדואגות למזונם הרוחני. יוצאי ברה"מ מתקבלים גם לצבא האמריקאי.

זו הפעם הראשונה שיהודי שהיגר מברה"מ נתקבל למארינס האמריקאי. המדובר בולאדימיר צופ בן 29 שהיגר ב 1978 יחד עם משפחתו מלבוב בברה"מ לארה"ב. לאחר סיום בית-הספר התיכון בלבוב, נקרא להתייצב לשרות בצבא האדום. בלשכת הגיוס הוצע לו לשרת בחיל הטילים - חיל שיהודים אינם ששים לשרת בו, בגלל סירובם של השלטונות הסובייטיים להעניק היתר-יציאה לאלה ששרתו בחיל זה. אולם ולאדימיר הצליח להתחמק מלשרת בחיל הטילים והתנדב לצנחנים. עם גמר שירות החובה הצליח יחד עם אמו ואחיו לצאת מלבוב והגיע לניו-יורק.
לפני כחצי שנה התנדב ולאדימיר צופ למארינס האמריקאי ואף עלה בדרגה.

בשיחה עם שמעון פייגינוב, סופר השבועון היהודי "אלגעמיינר ז'ורנאל", המופיע בניו-יורק, אמר צופ כי עוד בהיותו בברה"מ שאף לחופש, האזין ל "קול אמריקה" וכעת כשהוא נמצא במדינה חפשית רצונו העז לתרום מיכולתו למען הגברת הכח הצבאי של אמריקה.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1982

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 508 Montgomery St, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת אלגעמיינער ז’ורנאל) | The Pentagon, Arlington County VA, ארצות הברית (הפנטגון) | לבוב, אוקראינה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות