לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרבי מלובביץ' קורא לדתיים לפרוש מהממשלה אם לא יתוקן החוק


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 3) - 07/03/1983 (יום שני)
על המפלגות הדתיות לפרוש לאלתר מהממשלה, אם זו אינה מתקנת מיד את חוק "מיהו יהודי" - קבע "הוועד לשלמות העם", שבראשו עומד האדמו"ר מלובביץ', הרב מנחם מנדל שניאורסון מניו-יורק.

יו"ר הוועד בארץ, הרב נחום טרבניק, רבה של כפר-חב"ד, פנה בקריאה דחופה אל כל המפלגות הדתיות ואל נציגיהן בכנסת, לפעול בכל הרצינות לתיקון החוק, וקבע כי שום מפלגה דתית אינה רשאית להשתתף בקואליציה ממשלתית, אם לא יתוקן החוק הקיים. לפי דעתו מעמיד חוק זה בסכנה את עצם קיומו של העם היהודי. הרב פנה גם אל ראש הממשלה, שימלא את התחייבותו לתיקון החוק, וקייים את הכתוב "מוצא שפתיך תשמור". לעם היושב בציון הוא קורא להתגייס ל "מלחמת קודש זו".

הרב טרבניק לא חסך שבטו גם מהרב אליעזר שך, נשיא מועצת גדולי התורה. מבלי להזכיר את שמו במפורש, בהתייחסו "להתנגדות המוזרה שקמה בקרב חוגים מסויימים ביהדות החרדית, ולמלחמה השפלה שניהלו בשבועות האחרונים". "הכל בגלל הקנאה, התאווה והכבוד, שמוציאים את האדם מהעולם, והרי אפילו על חכם אמיתי אמרו חז"ל: כי כל שאין יראתו קודמת לחכמתו אין חכמתו מתקיימת" ...

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כפר חב"ד | רחוב שלום עליכם 20, תל אביב (הועד למען שלמות העם) | 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות