לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עדת "נטורי קרתא" תרשום זוגות נישאים אצל המופתי


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 2) - 11/05/1983 (יום רביעי)
"נטורי קרתא" פתחו בירושלים לשכת רישום נישואין והם מוציאים תעודות מתאימות המאשרות, כי הזוג בא בברית הנישואין בנפרד לרישום הקיים בעדה החרדית.

זוג הבא להירשם לנישואין בירושלים יכול לבחור באחת משתי אפשרויות: את המועצה הדתית, שהיא השלוחה של משרד הדתות, או את העדה החרדית, המוכרת ע"י משרד הדתות כרושם נישואין.

על רקע המחלוקת בשנים האחרונות עם העדה החרדית, עקב קבלת כספים מהממשלה ש ,העדה" מתנגדת לה וחסידי בעלז נהנים ממנה, פתחו חסידי בעלז לשכת רישום נישואין "נפרדת", כפופה למועצה הדתית.

לאחרונה קיימת מתיחות בין אנשי העדה החרדית לבין [נטורי קרתא הדומים/שונים זה] לזה בדעותיהם, והגידופים ההדדיים וההשמצות שהם מטיחים זה על זה בבטאוניהם "העדה" ו "החומה" גרמו לפתיחת משרד נישואין נפרד של ה "נטורים".

השוני בין התעודה של העדה לזו של המועצה הוא שהראשונה היא תעודה רשמית של מדינת ישראל, ובזו של "הנטורים" הושמטו בכוונה תחילה המדינה ומשרד הדתות ובמקום זה כתוב: "נטורי קרתא של היהדות החרדית באר"י".

שינוי "קטן" נוסף" בתעודה הרשמית נרשם מס' תעודת זהות או דרכון, ואילו בזו של "הנטורים", שאינם מכירים במדינת ישראל ובתעודת הזהות שלה, כתוב רק מס' דרכון.

לאלה שנרשמו ונישאו אצל "נטורי קרתא" יש בעיה. התעודה שלהם אינה מוכרת ע"י משרד הפנים ושום גורם ממשלתי אחר. באופן רשמי איפוא, זוג שנרשם אצל "נטורי קרתא" ונישא כדת וכדין אינו נחשב לנשוי.

כדי לפתור בעיה זו יושבים אנשי "נטורי קרתא" על המדוכה ומחפשים מוצא. אחת ההצעות שהועלו היא לפנות אל "השרעייה" (בית הדין המוסלמי), המוכר ע"י השלטונות כרושם נישואין, והקאדי או המופתי של ירושלים, שה "נטורים" מקיימים עמו יחסים ידידותיים, יחתום על ... תעודות הנישואין של "נטורי קרתא".


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות