לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בן "שר החוץ" של נטורי קרתא נעצר על השתמטות משירות צבאי

ישראל הירש בן ה-25 נעצר אור לאתמול. אביו, שהוא אזרח אמריקאי, פנה לקונסול ארה"ב בי-ם


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 3) - 31/05/1983 (יום שלישי)
האברך הירושלמי ישראל הירש, בן "שר החוץ" של נטורי קרתא, הרב משה הירש, "נחטף" באישון לילה בידי שמונה גברתנים והובל ליעד בלתי ידוע. מאוחר יותר התברר כי החוטפים היו שוטרים בלבוש אזרחי ממשטרת מרחב ירושלים.

לביתה של משפחת הירש ברחוב ש"ס בשכונת מאה שערים בירושלים הגיעה ניידת בלתי מזוהה אור לאתמול. 4 גברים נשארו למטה ברחוב ו-4 עלו לדירתו של ישראל הירש בקומה השניה. הוא בן 25, נשוי, אבל לפעוטה בת שנה ואשתו בהריון. הארבעה פרצו מבעד לדלת הדירה, לקחו איתם את הירש מבלי שניתנה לו שהות ללבוש מעיל ולהיפרד מאשתו כראוי.

הוא הוכנס למכונית הממתינה וזו נסעה מהמקום במהירות.

שכנים, שהתעוררו לקול צעקותיה של אשת האברך ולבכי הילדה, חשבו בתחילה כי מדובר בפעולת נקם של "ארגון טרוריסטי ציוני" כהגדרתם, כתגובה לפעילות אביו נגד המדינה והציונות. לפיכך הודיעו השכנים למשטרה על "החטיפה" ואז הוברר לתמהונם הגדול, שה "חוטפים" היו שוטרים. לדברי השכנים נאמר להם בטלפון מטעם המשטרה: "אנחנו חטפנו אותו, כי הוא לא רוצה להתגייס לצבא הציוני".

ישראל הירש, הלומד בישיבת "ברית אברהם" בירושלים, אינו נושא - בדומה למאות אחרים בשכונתו - תעודת זהות. האברכים גם מסרבים להתייצב בלשכות הגיוס והשלטונות מעלימים כרגיל עין ממעשיהם, ורק לעתים רחוקות מבצעים פעולה כלשהי נגדם.

מיד לאחר המקרה הגיע למקום אביו של העצור, הרב משה הירש, המחזיק באזרחות אמריקאית, הרגיע את כלתו, נטל טלית ותפילין ובגדים והביאם לבנו העצור במגרש הרוסים בירושלים. אתמול בבוקר פנה הרב הירש אל הקונסול האמריקאי וביקש את התערבותו המיידית וטען בפניו, כי ירושלים אינה מוכרת על ידי האו"ם ועל ידי ארה"ב כבירת ישראל וכי הללו רואים בה עיר בין-לאומית. לפי החוק הבין-לאומי, טען, אסור לגייס את אזרחי העיר לצבא ציוני. הוא גם הדגיש, שגם בנו הוא אזרח אמריקאי. נציג הקונסוליה ביקר אצל העצור והבטיח כי הקונסול יגן על זכויותיו.

קצין מטעם משטרת ירושלים, סיפרו החרדים, התנצל בפני הרב הירש על הפעולה נגד בנו. החרדים גם אמרו, שהקצין הודה בפני הרב הירש, שהמעצר לא היה חוקי וכי הפעולה נעשתה באישון לילה כדי למנוע סכנה של התנגשות עם תושבי השכונה.

נודע שישראל הירש יישלח למחנה הקלט של צה"ל.

ממשטרת ירושלים נמסר, כי המשטרה סייעה, על-פי הנהלים המקובלים, לחוליה צבאית שבאה לעצור צעיר שלא נענה לצו התייצבות לצה"ל. בידי השוטרים הצבאיים היה צו מעצר נגד הצעיר. הצעיר סירב להילוות לאנשים שבאו לעוצרו, סירב להזדהות והסתגר בביתו, לפיכך היה צורך לפרוץ את הדלת.

עוד נמסר מהמשטרה, כי המשך הטיפול נתון ביד השלטונות הצבאיים.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב חשין 1, ירושלים (מגרש הרוסים - כיכר מוסקבה - משטרת ירושלים ובית המעצר בירושלים) | רחוב חברת ש"ס, ירושלים (מאה שערים) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות