לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

השומרוני הטוב


מאת: ללא שם
פורסם: דבר | בולים (עמוד 9) - 03/03/1995 (יום ששי)
נח זבולוני מירושלים מביא כאן סיפור יפה, כפי שמצא ביטוי בבול דואר הואתיקאן שהופיע ב- 1963 בשם "השומרוני הטוב".

השומרונים בישראל רואים בבול זה מעין התפייסות בין הנצרות לבין השומרונות, כאמור כבר ב- 1963. השומרונות סבלה בתקופה הביזאנטית מרדיפות קשות של הנצרות. באותה תקופה המירו רבים מן השומרונים את דתם, אך למראית עין בלבד. הפייטן השומרוני עמרם דרה (אמצע המאה ה- 14) קילל אותם באמרו: "ארור עבראי דשבק אימנותה" (ארור העברי העוזב את אמונת הצדיקים).

הבול "השומרוני הטוב" פורסם ב- א.ב. בטאון השומרונים היוצא לאור בחולון (את הבול קיבל ד"ר צבי מלאכי, מנהל "מכון הברמן" למחקרים בספרות בנושאי יהדות).

הסיפור השומרוני הטוב מופיע בברית החדשה, בספר לוקאס פרק 10, פסוקים 25-37 ושם נאמר:
"והנה אחד מבעלי התורה קם לנסותו (את ישו) ויאמר, מורה מה אעשה ואירש חיי עולם. ויאמר אליו מה כתוב בתורה ואיך אתה קורא. ויעל ויאמר, ואהבת את השם אלקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך ובכל מדעך ואת רעי כמוך. ויאמר אליו כן השיבות, עשה זאת וחיה. והוא חפץ להצטדק ויאמר אל ישוע ומי הוא רעי. ויעל ישוע ויאמר, איש אחד ירד מירושלים ליריחו ונפל בידי שודדים והם הפשיטוהו וגם פצעוהו ויעזבו אותו בין חיים למות וילכו. ויקר המקרה כי ירד כהן אחד בדרך ההוא וירא אותו ויעבור מעליו. וכן גם איש לוי פגע במקום ויגש וירא אותו ויעבור מעליו. ואיש שמרוני הלך בדרך ויבא עליו וירא אותו ויהמו רחמיו ויגש אליו ויחבוש את פצעיו ויסוכם בשמן ויין ויעלהו על בהמתו ויוליכהו אל המלון ויכלכלהו. ולמחרת בנסעו הוציא שני דינרים ויתנם לבעל המלון ויאמר כלכל אותו ואת אשר תוסיף עוד להוציא עליו אני בשובי אשלמנו לך.
ועתה מי מאלה השלושה היה בעיניך הרע לנופל בידי השודדים. ויאמר העושה עמו את החסד ויאמר אליו ישוע לך ועשה כן גם אתה".



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר בולים 1995

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב בן עמרם 5, חולון (מערכת א.ב. חדשות השומרונים) | Vatican | שכונת נווה פנחס, חולון (שכונת השומרונים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות