לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

תפילת מנחה במקום צניחה, אך הרב אלתר לא בא


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 2) - 27/09/1983 (יום שלישי)
יו"ר מרכז אגודת ישראל הרב פנחס מנחם אלתר ביטל את השתתפותו בחגיגות איכלוס עמנואל שהתקיימו אתמול באמפיתיאטרון העירוני בשל תכנית האירועים שכללה בתכניתה מופע של צניחה חופשית ופעלולי הליקופטרים.
היעדרו של הרב אלתר העיב על קהל החוגגים והיה לשיחת היום בין הציבור החרדי.

הרב פנחס מנחם אלתר, חבר מועצת גדולי התורה ואחיו של האדמו"ר מגור אמור היה להיות הנואם המרכזי בחגיגות איכלוס עמנואל, אך כשנודע על תכנית האירועים העשויים להיפתח בצניחה חופשית ולהסתיים בפעלולי הליקופטרים, כזכור, היה "דבר" העיתון היחיד שהביא את תגובת הזעם של החרדים על תכנית האירועים החילוניים שאינה הולמת את המקום ואת המעמד.

כדי לאפשר את הופעתו של הרב אלתר בחגיגות עשה מטה ההכנות, שהיה מורכב מנציגי משרד השיכון והבינוי וכוכב שומרון, ויתור ומחק מן הפרסומים את מופע הצניחה ובמקומו קבע את תפילת מנחה כאירוע הראשון בתכנית החגיגות. ברגע האחרון ויתר המטה גם על מטס ההליקופטרים. אולם כל זה לא עזר והרב אלתר עמד על שלו חרף הלחצים שהופעלו עליו כן להשתתף ולשאת את דבריו. כדי לצאת ידי חובה שיגר הרב מכתב ברכה.

העיר עמנואל, ההתנחלות של אגודת ישראל בגדה, שאיכלוסה המעשי יתחיל רק ב-4 באוקטובר עם בואן של 250 משפחות, שעליה הוחלט לפני כשנתיים וחצי, הורתה ולידתה שנויה במחלוקת גם בתוך אגודת ישראל וכן בין שני נשיאי מועצת גדולי התורה. האדמו"ר מגור הרב שמחה בונים אלתר, וראש ישיבת פוניבז' הרב אליעזר מנחם שך, השולל התנחלות בגדה המערבית מפני שהוא רואה בה התגרות באומות העולם המסכנת את שלום העם היושב בציון.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: עמנואל
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות