לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"יועץ ההפלות" פורש בשל התנגדות שוסטק להצעותיו


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 4) - 20/12/1983 (יום שלישי)
ד"ר חיים סדן, שהפסיק את עבודתו כיועץ שר הבריאות בענייני הפלות, מאשים את שר הבריאות אליעזר שוסטק ואת המנכ"ל פרופ" ברוך מודן כי הם בולמים כל נסיון לשפר את המצב בקשר להפלות בישראל, גם במקרים שרופאים חילוניים תומכים בצעדים אלה.

בתזכיר סודי שהפיץ בין אישים חרדים, בתוכם חברי מועצת גדולי התורה, על המצב בקשר להפלות בישראל מונה היועץ לשעבר את המניעים שהביאו אותו להפסקת העבודה כיועץ שר הבריאות. אמנם שר הבריאות הציע לו לחדש את החוזה שתוקפו פג בספטמבר האחרון, לעוד ששה חודשים, אבל בתנאי של ששה ימי עבודה בחודש. הגבלת החוזה החדש רק לשישה ימי עבודה בחודש לאחר שאגודת-ישראל התפשרה על תפקיד של סמנכ"ל במשרד הבריאות רואה ד"ר סדן כפוגע ומעליב.

עוד מאשים ד"ר סדן, כי לאחר שנה וחצי של דיונים הסכימו קופת-חולים, המרכז לדמגורפיה, המרכז לסטטיסטיקה ומשרד הבריאות להפיץ טופס חדש בכל ועדות ההפלה ולרכז את כל הנתונים במחשב, אך גם טופס זה מונח כאבן שאין לה הופכין על שולחנה של הגב' עו"ד נגה ענתבי, בידיעת מנכ"ל משרד הבריאות ובהסכמתו.

טענה נוספת העולה מדברי ד"ר סדן, היא שמשרד הבריאות אינו פועל על-פי סעיף 4 של חוק ההפלות, אשר בא במקום סעיף 5 שבוטל על-ידי הכנסת בשנת 1979. וממשיך לאשר הפלות מסיבות חברתיות.

עוד מאשים היועץ לשעבר את שר הבריאות בזה שלא נקט אף צעד לממש את מסקנות ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, אשר דנה בנושא במשך תשעה שבועות, שהחשובה ביניהן היא הצורך בהכנת תוכניות הסברה על התפתחות העובר ועל הסיכונים הכרוכים בהפלה והפצתן.

סדן מסיים את האשמותיו בפרשת "מדיכלל", מרפאה פרטית שלפני שנה החלה לפעול בה ועדה להפסקת הריון. פתיחת ועדה זו, הוא טוען, הופכת את ההפלות לעסק מסחרי. כמו כן עומדים לפתוח בקרוב "מדיכלל" בירושלים ובמקומות אחרים במדינה. שר הבריאות, מסיים סדן, אינו נוקט צעדים נגד התופעה ולאור זאת החליט היועץ לא לחדש את החוזה.



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב בן טבאי 2, ירושלים (משרד הבריאות בשנות ה-70 עד שנת 2013)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות