לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

האדמו"ר מבעלז מאיים על אגו"י ברשימה אשכנזית-ספרדית לכנסת


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 3) - 15/02/1984 (יום רביעי)
האדמו"ר מבעלז הרב יששכר דב רוקח לא יהסס להקים לקראת הבחירות לכנסת ה-11 מפלגה חרדית חדשה, אשכנזית-ספרדית, יחד עם הרב ראובן אלבז - אם גם להבא יקופחו מוסדותיו ע"י "אגודת ישראל" בחלוקת הכספים הניתנים לה כתמורה להשתתפותה בקואליציה.

לאחרונה התארגנו בירושלים ארבע חצרות חסידים, המייצגות את מוסדות בעלז, סרט-וויז'ניץ, צאנז וערלות. החסידים שיגרו מכתב אל חברי-הכנסת, ובו תביעה לשלב את מוסדותיהם בחלוקה צודקת של כספי אגודת ישראל. החסידים זועמים במיוחד על האדמור מוויז'ניץ, הרב משה האגר, חותנו של האדמו"ר שלהם, שמקבל את הכספים הממשלתיים באמצעות נציגו, ח"כ שמואל הלפרט - ואינו דואג למוסדות חותנו.

גם בש"ס (התנועה הספרדית החרדית בעיריית ירושלים) שוררת התמרמרות רבה, על שני המבנים והמגרש שקיבלה התנועה בסך הכל תמורת השתתפותה בקואליציה העירונית. המבנים מיועדים לתלמודי-התורה של הספרדים בירושלים. יש ששה תלמודי תורה כאלה בבירה, וראשו של אחד מהם, אליהו מזרחי, איים שיפנה לאגודת ישראל אם לא יקבל את החלק המגיע לו בנכסים שקיבלה ש"ס.

אין ספק שאם האדמו"ר מבעלז והרב אלבז יממשו את איומם ויקימו רשימה משלהם, תהיה זו כוח-נגד בלתי-מבוטל נגד אגודת ישראל וש"ס גם יחד. האדמו"ר ידוע כרב-מרץ והשפעה, והרב אלבז, שהוא אבי רעיון תנועת בעלי-התשובה בעדות-המזרח, יכול לגרור אחריו רבים מבני עדתו.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב יפו 216, ירושלים (מפלגת ש"ס) | רחוב דובר שלום 16, ירושלים (בית מדרש בעלז ומגורי האדמו"ר מבעלז)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות