לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"פעל להחזרת רוב העפר למקומו"


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עולם יהודי (עמוד 13) - 13/03/1984 (יום שלישי)
הפרויקט להרחבת מלון "גני חמת" בטבריה נגנז, כזכור, בשל תגובתה החריפה של היהדות החרדית הקיצונית. זו טענה כי השטח שעליו עומדים להרחיב את המלון הוא בית-קברות עתיק.

פרט מעניין בפרשת מלון "גני חמת", שעליו נודע רק עתה, הוא כי גורם נוסף בגניזת הפרויקט היה חבר בקונגרס האמריקאי. ב "דער איד", שבועון יהודי המופיע בברוקלין, והמתחזה כ "בטאון היהדות האורתודוכסית הבלתי-תלויה באמריקה" - למעשה הוא משמש ככלי-שרת לחצר האדמו"ר מסטמאר - פרסמה החברה קדישא, בארה"ב שניהלה את המערכה נגד "גני חמת", מכתב הכרת טובה לחבר הקונגרס בנג'מין גילמן (בוודאי מאחינו בני ישראל). במכתב-התודה נאמר בין היתר:
"הננו מביעים בזה את תודתנו והכרתנו להאדון הנכבד דורש טוב לעמו מר קהנגרעס-מאן בענזשאמין גילמאן, אשר השתדל ופעל במיטב מרצו וכוחותיו ובמירב השפעתו וקשריו למען הצלת שארית בית-הקברות העתיק בטבריה. ולהחזרת רוב העפר והעצמות הקדושות למקומן, ותקוותנו חזקה שבימים אלה יוגמר העניין בשלמות, על צד היותר טוב. תהי משכורתו שלמה ויעלה ויפרח על במתי ההצלה ויזכה למצוא מסילות בלבות מלכי ארץ ורוזנים ולעשות לטובת אחב"י, הנאנחים והנאבקים כרצונו הטוב.

ושפתינו לא נכלא מלהביע רגשי לבנו והערצתנו העמוקה למע"כ האי נברא יקירא, גבר חכם בעוז, איש חמודות, לא ינוח ולא ישקוט לילה ויומם ומלעשות לטובת הכלל והפרט, הוא הגבר אשר לו יד ושם בחצרות שרים ורוזני ארץ, מוה"ר חיים ברוך גלאק הי"ו, אשר עלפי פקודת כ"ק מרן אדמו"ר מסטמאר שליט"א השקיע כל כוחותיו וזמנו ועבד יד ביד עם האדון הנכבד (הקונגרסמן גילמן - נ.ז.) לפעול למען הצלת בית-הקברות הנ"ל. זכות קדושי ארץ שוכני עפר יגינו בעדו וימליצו טוב בעד ביתו ויזכה להצליח במפעליו ולעשות חיל בכל דרכיו ולראות ברכה בעמלו לטובת כלל ישראל".

על החתום: הנהלת אתרא קדישא בארצות הברית.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עולם יהודי 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 84 Broadway, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת Der Yid - ויליאמסבורג) | דרך המרחצאות, טבריה (מלון גני חמת (כיום מלון הולידיי אין))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות