לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הכסף יענה את הכל ?


מאת: נ. זבולוני
פורסם: דבר | דברים (עמוד 8) - 03/08/1983 (יום רביעי)
"שר החוץ" של נטורי קרתא הרב משה הירש הנמנה עם הפונים אל האדמו"ר מסאטמאר הרב משה טייטלבוים לקיים פגישה עם רייגן בעניין החפירות הארכיאולוגיות בירושלים, סקפטי מאוד ורואה סיכויים קלושים להצלחת השיחה.

הרב הירש בדעה כי הציונים בישראל ובעולם כולו גרועים יותר מן הגויים אשר בפולין. ומסתמך על הרמב"ם. בספרו "היד החזקה", הלכות עדות, פרק י"א, הלכה יו"ד הוא פוסק:
"המוסרין להאפיקורסין והמומרים לא הצריכו חכמים למנותן בכלל פסולי עדות, שלא מנו אלא רשעי ישראל, אבל אלו המורדין הכופרין פחותין הן מן העכו"ם, שהעכו"ם לא מעלין ולא מורידין ויש לחסידיהן חלק לעולם הבא, ואלו מורידין ולא מעלין ואין להם חלק לעולם הבא".

והרב הירש מוסיף משלו ואומר כי הגדרתו של הרמב"ם אפיקורסין כולל גם את חובשי הכיפות עם חורים, כלומר כיפות סרוגות, ואף הכיפות בלי החורים.

ולכן מדינת ישראל אינה מדינה יהודית כי אינה מתנהלת לפי חוקי התורה אלא לפי החוקים העכו"מיים.

עדות לכך שבג"ץ קבע כי מותר לחפור במורד הר הבית, כי יש הפרדת הדת מהמדינה. מה שאין כן בפולין הקומוניסטית, שם אפילו הגויים מתחשבים ברגשיהם הדתיים של היהודים ולכן הצליחה התערבותו של רייגן אצל הפולנים למען בתי-הקברות היהודים, מה שאין כן בהתערבותו של רייגן אצל בגין המוטלת בספק.

אולם לאחר מחשבה שניה הוסיף הרב הירש ואמר: ייתכן, כי גם הפעם הלחץ של רייגן על בגין בענייני החפירות ישא פרי, כי הלא נאמר: "הכסף יענה את הכל" ...

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: עיר דוד, ירושלים (חפירות הר הבית) | ויליאמסבורג, ברוקלין, ניו יורק (מרכז האדמו"ר מסאטמר) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות