לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב שך נגד החרמת בל"ל בפרשת "גני חמת"


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 6) - 19/04/1984 (יום חמישי)
הרב אליעזר מנחם שך מתנגד לחרם שהטילו החרדים על בנק לאומי בשל השתתפותו בפרוייקט של הרחבת מלון "גני חמת" בטבריה. לטענתם שטח ההרחבה הוא בית קברות עתיק.

כפי שנודע לסופר "דבר", פנו החרדים אל הרב שך ועמיתו הרב ישראל יעקב קנייבסקי, המכונה "הסטייפלר", בבני ברק וביקשו מהם להצטרף לחרם שהטילו על בנק לאומי, אולם שני הרבנים סירבו להיענות.

בארה"ב מנהלת "התאחדות הרבנים" של חסידי סאטמר תעמולה חריפה נגד בנק לאומי ומציבה משמרות מחאה ליד בנין הבנק בשכונה החרדית בורו-פארק בברוקלין.

החרם ניכר בשכונות החרדיות של ירושלים שם תלויים שלטים על פתחי חנויות ובהם נאמר: "שיקים של בנק לאומי אינם מתקבלים". כפי שנמסר, עומדים החרדים להרחיב את החרם לאנגליה, לקנדה, לבלגיה ולארצות אחרות שבהן נמצא ריכוז של חרדים בעלי עסקים בין-לאומיים.

חבר ועדת החוץ של הקונגרס האמריקאי, גילמן, שנתבקש לתווך בפרשה, סיפר כי בקריירה הפוליטית ניהל מו"מ עם מדינות שונות אבל אף פעם לא נתקל בשקרים ובסילופים כפי שהיה במקרה זה בישראל בענין "גני חמת".

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 85 Division Ave, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (Central Rabbinical Congress of the United States and Canada - התאחדות הרבנים בארצות הברית וקנדה - ויליאמסבורג) | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | דרך המרחצאות, טבריה (מלון גני חמת (כיום מלון הולידיי אין)) | רחוב יהודה הלוי 34, תל אביב (בנק לאומי הנהלה ראשית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות