לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מנהיג אגודאי מארה"ב: דווקא בתקופת הליכוד נחלנו אכזבות


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 09/07/1984 (יום שני)
אישיות תורנית מפורסמת בארה"ב מפריכה את הגירסה השגורה בפיהם של חברי הכנסת של אגו"י לפיה בימי ממשלת הליכוד היו הישגיהם בענייני דת גדולים יותר מאשר בתקופת המערך.

הרב שמחה אלברג, מראשי אגו"י, בארה"ב, המכהן כיו"ר אגודת הרבנים ועורך הירחון התורני "הפרדס" המופיע בניו-יורק, שוהה בארץ כדי לנסות להשכין שלום בין "הליטאים" ו- "החסידים" באגו"י.

בראיון לעורך "כפר חב"ד", ביטאון חסידי לובאוויטש בארץ, אמר בין השאר כי האכזבות שנחלו החרדים מהממשלה בראשותו של מנחם בגין היו גדולות מאוד. לדבריו, "אם היו שואלים לפני שבע-שמונה שנים מה הסיכויים לתיקון חוק מיהו יהודי, ודאי היו עונים שהם קרובים מאוד, שהרי בגין הצהיר וכתב ונאם בכנסת לא אחת על ההכרח של גיור כהלכה וממילא כשהוא יהיה ראש ממשלה, ודאי יתקן זאת מיד. הוא הדין גם בשאלות אחרות כמו המחבלים והשטחים, לא היה ספק לאיש שברגע שבגין יהיה ראש ממשלה, לא יהיו יותר החשש והסכנה של החזרת שטחים. הרי המנונו היה "שתי גדות לירדן" וברוח זו נאם מאות פעמים ופירסם מאות מאמרים", אמר אלברג.

לדבריו התברר כי "דווקא כאשר בגין עלה לשלטון התחילו להחזיר שטחים ובעית חוק מיהו יהודי החריפה לאין שיעור והפכה לנושא המרכזי והבוער ביותר".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 4809 14th avenue Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (הרב שמחה עלברג, עורך ומו"ל "הפרדס") | הבית האדום, כפר חב"ד (בנין 770 - מערכת שבועון כפר חב"ד (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות