לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

תמיכה נרחבת בקרב חוגים חרדיים ב "וועד למען יהודי רוסיה"


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 15/08/1984 (יום רביעי)
בעוד "מרכז הרבנים" באמריקה בראשותו של הרב פנחס טייץ, מסתייג מעצרת היהדות החרדית למען יהודי ברה"מ שנערכה אתמול בתל אביב ומהקמת "הוועד העולמי למען הצלת יהודי רוסיה", נודע לסופר "דבר", כי רבנים חרדים ודתיים וראשי קהילות בתפוצות וכן אדמו"רים, בעיקר יוצאי ארצות שמעבר למסך הברזל, שלחו מברקי עידוד ותמיכה לרב רפאל הלפרין יוזם הקמת "הוועד" ומארגן העצרת.

יוזמת צעירי יהודי ברה"מ

חוגים שאינם רואים בעין יפה את הגירתם של יהודי ברה"מ לארצות הברית מעודדים את "הוועד העולמי" שהוקם בישראל ליצור קשר וגשר עם היהודים בברה"מ.

אין זה סוד, כי תנועת בעלי התשובה חדרה באורח מופלא גם לשורות היהודים בברית-המועצות, שהצעירים שבהם כלל לא ידעו יהדות מהי. צעירים אלה הם שיזמו את הקמת החוגים העולמיים, שקולם ישמע באוזני הקרמלין.

לא בדרך של הכפשת ברה"מ

"הוועד העולמי" בישראל פירסם כבר כמה פעמים, אי אין בכוונתו ליצור אוירה עויינת את ברה"מ, וכי לא יפעל בדרכים של הכפשת המשטר הסובייטי, אלא בעזרה ובעידוד לאלה החפצים ללמוד תורה ולקיים מצוות.

"הוועד העולמי למען יהודי רוסיה" אינו רואה את עצמו כמתחרה בארגונים עולמיים, יהודיים ושאינם יהודיים, הפועלים למען יהודי רוסיה. רובם המכריע של גדולי ישראל ואישי הציבור החרדים והדתיים התלהבו לרעיונו של רפאל הלפרין, שבאמתחתו תוכניות פעולה נרחבות למען פדות נפשם של יהודי ברית-המועצות.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Russia (USSR) | רחוב יגאל אלון 51, תל אביב (איצטדיון יד אליהו (כיום היכל מנורה מבטחים)) | 330 Elmora Ave, Elizabeth NJ, ארצות הברית (Jewish Educational Center - נוסד על ידי הרב פנחס טייץ)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות