לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נטורי-קרתא מזהירים את ארה"ב לבל תעביר שגרירותה לירושלים


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 26/10/1984 (יום ששי)
"מועצת השבעה" המוסד העליון של "נטורי קרתא" בירושלים הצטרפה לפרלמנט הירדני בהתנגדותו להעברת שגרירות ארה"ב מתל-אביב לירושלים.

במודעות ענק, המשתרעות על פני עמודים שלמים של העיתונים בשפה האנגלית בארה"ב, מתחו אנשי "נטורי קרתא" ביקורת חריפה על הצעתו של חבר הקונגרס האמריקאי היהודי בנימין גילמן לאשר בקונגרס את החוק להעביר את שגרירות ארה"ב מתל-אביב לירושלים.

אנשי "נטורי קרתא" של אמריקה מצרפים לפרסום זה תזכיר שנשלח אל נשיא מועצת הבטחון של האו"ם בידי הרב אורי בלוי, בנו של מנהיג "נטורי קרתא" המנוח ר' עמרם בלוי.

בתזכיר מבקש אורי בלוי להגדיר את מעמדה של ירושלים כעיר קודש בין-לאומית ומביא את חוות דעתם של הרב הראשי של אגודת ישראל הרב יוסף צבי דושינסקי ז"ל ושל ר' עמרם בלוי והרב אהרן קצנלבוגן, שהתנגדו, בשעתם ל "הקמת המדינה הציונית".

הירש הזהיר האמריקאים מפני "סחטני" הלובי היהודי

"שר החוץ" של נטורי קרתא הרב משה הירש, שהביא את החלטות "מועצת השבעה" בנוגע להתנגדותה להעברת השגרירות לירושלים לפני אנשי הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים, "הזהיר" את ארצות הברית מפני תוצאות חמורות שהלובי הציוני בוושינגטון עלול לגרום לממשל האמריקאי.

את הלובי היהודי כינה הרב הירש בשם "סחטנים שמוצצים את "תמצית הכסף" מהאזרח האמריקאי, למען חילוץ "העבודה הזרה" הציונית ... "

הרב הירש גילה לסופר "דבר", כי בדעתו לצאת לארה"ב כדי להקים בוושינגטון לובי אנטי-ציוני, שיתחרה בלובי היהודי "התומך במדינת ישראל הציונית ללא-סייג ..."

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: דרך שכם 27, ירושלים (הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים (עד שנת 2010)) | Constitution Ave NE & First St NE, וושינגטון (הקפיטול - הקונגרס האמריקאי) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות