לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בארה"ב: האם להחזיר ההיפים היהודים בתשובה


מאת: נוח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | עולם יהודי (עמוד 13) - 11/12/1984 (יום שלישי)
ויכוח נוקב נטוש ביהדות החרדית של ארצות-הברית סביב השאלה, אם יש לחדור לתוך קיני ההיפים היהודים ולהחזירם בתשובה, שהיא עתה אופנה או להניחם לנפשם. לפי הסטטיסטיקה הרשמית של ממשלת ארה"ב, מתוך 300,000 ההיפים שבמדינה מאה וארבעים אלף הם מאחינו בני ישראל.

חוגים חרדיים שונים, בהם חסידי חב"ד, לקחו על עצמם את המשימה לחדור לתוך האוניברסיטאות ולהשפיע על הסטודנטים היהודים ההיפים להיכנס תחת כנפי האדמו"ר והתשובה. חסידי חב"ד, המנוסים בפעולות אלו, ניסו להידבר עם חוגים לא-קיצוניים בקרב חסידי סאטמר כדי לפעול ביחד או בנפרד למען המשימה.

אחד מחשובי רבני חב"ד, הפעיל בנושא זה, אף "העז" לפנות אל עמיתו הסטמארי כדי לשכנעו שיסור אל האדמו"ר שלו וישפיע עליו שיתן "פקודה" לתלמידי הישיבה לצאת מתוך ד' אמות של ההלכה ולחדור אל קיני ההיפים היהודים ובמיוחד אל המוקד שלהם בגריניץ' וילג'. עמיתו הסאטמרי הופתע מההצעה ואת תשובתו השלילית נימק בכך, שהאדמו"ר יחשוב כי ראשו השתבש עליו אם יבוא אליו בהצעה כזו. "כדי שהנוער היהודי לא יקלע למצב מביש של חיי היפים", אמר אותו רבי, "עליו להרבות בלימוד התורה ובשמירת המצוות, לא לנטות ימינה ושמאלה וללכת בדרכו של האדמו"ר שלנו. אל יחפש דרכים חדשות שלא שיערו אבותינו".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עולם יהודי 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’) | Kent Avenue and Hooper Street Williamsburg, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (קהילת ייטב לב - סאטמר - ויליאמסבורג)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות