לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

סיכום על מינוי לרב יוסף לכל ימי חייו:

הראשון לציון יתמנה לראש הגולה


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 13/03/1983 (יום ראשון)
הרב עובדיה יוסף, המסיים את כהונתו כרב הראשי בישראל, יתמנה בקרוב לכל ימי חייו לרב ראשי ספרדי עולמי.

עם סיום עשר שנות כהונתו כרב ראשי ספרדי פנו אל הרב יוסף ראשי הקהילות הספרדיות בתפוצות וביקשו שיקבל עליו להיות המנהיג הרוחני של כל הקהילות הספרדיות בעולם וישמש כפוסק של הקהילות הספרדיות בעולם בכל הנוגע לענייני אישות.

לשם כך יהיה עליו לצאת לעתים קרובות לחו"ל, כדי להרביץ תורה ולעשות לחיזוק הדור הצעיר ברוח היהדות.

נשיא ועד העדה הספרדית בירושלים ונשיא הפדרציה הספרדית העולמית נסים גאון, בשיתוף עם הקהילות הספרדיות בתפוצות, קיבלו החלטה חיובית ברוח זו, ובקרוב, עם היוודע התוצאות של בחירת רב ראשי ספרדי יוכרז על המינוי.

כפי שנודע, הרב יוסף טרם נתן את תשובתו החיובית.

הבחירות לרבנות

המתחרים על כהונת הרב הראשי הספרדי הם הרב מרדכי אליהו חבר בית הדין הגדול, הנתמך על ידי שר המשפטים משה נסים, והרב אליהו בקשי-דורון, רבה הראשי הספרדי של חיפה, שבו תומך הרב יוסף. הרב בקשי-דורון הוא חבר מפד"ל, אך מפלגתו תומכת ברב אליהו, וכפי שנודע, הופעל לחץ כבר של המפד"ל על הרב בקשי-דורון, שיסיר את מועמדותו לטובת הרב אליהו. משלחת של המפלגה עומדת לצאת היום או מחר לחיפה בכדי להשפיע על הרב שיתפטר ממועמדותו.

על כהונת הרב הראשי האשכנזי מתמודדים הרב אברהם שפירא, חבר בית הדין הגדול וראש ישיבת "מרכז הרב" ירושלים, הרב יצחק קוליץ, חבר בית הדין הגדול, והרב שאר-ישוב כהן, רבה הראשי האשכנזי של חיפה. הרבנים שפירא וכהן מזוהים עם המפד"ל, אך במפלגה נחלקו הדעות, ויש סיעות במפד"ל התומכות גם בקוליץ, כדי למנוע מצב מביך זה ניסו ראשי המפד"ל להשפיע על הרב שאול ישראלי, ראש ישיבת "מרכז הרב" ולשעבר חבר בית הדין הגדול, המקובל על כל הסיעות במפד"ל, שיעמיד את מועמדותו, ויובטח לו שידאגו לביטול סעיף הגיל בחוק הבחירות לרבנים ראשיים, שיאפשר לו להיבחר. אולם הרב ישראלי סירב להעמיד את מועמדותו.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב החבצלת 12, ירושלים (ועד העדה הספרדית) | רחוב הקבלן 45, ירושלים (מגורי הרב עובדיה יוסף)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות