לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פרץ קיבל עליו הדין: להבא יוועץ קודם בח"כים הדתיים


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 02/01/1985 (יום רביעי)
הח"כים הדתיים, שהתכנסו השבוע בכנסת לישיבה החודשית של הלובי הדתי, הביעו את זעמם על ששר הפנים, יצחק פרץ, ביקש ממזכיר הכנסת, שמואל יעקבסון, לדחות את הדיון במליאת הכנסת על תיקון חוק השבות, שעמד להיערך היום.

היה זה לאחר שהח"כים הדתיים, עם ח"כים מהליכוד העריכו כי אם יהיו דיון והצבעה השבוע, יעלה בידם להעביר את התיקון לחוק בהצבעה של 60 חברי כנסת. להערכתם, בהצבעה היו נמנעים שניים-שלושה ח"כים מ "העבודה" ובכך היה מתקבל הרוב הדרוש לתיקון החוק.

שר הפנים ביקש, כאמור, לדחות את הדיון מפני שלדבריו לא הספיק ללמוד את הנושא. אך לאחר שהוזהר כי הדחייה תגרום לכך לכשלון קבלת תיקון החוק [מאחר והוא] לא יתקבל בשבוע הבא, ביקש השר פרץ ממזכיר הכנסת להעלות היום את הנושא על סדר היום, אבל התברר כי איחר את המועד מפני שתקנון הכנסת קובע כי יש להניח על שולחן מזכירות הכנסת הצעות לסדר היום לא יאוחר מיום שני ב-12 בצהריים.

בעת הדיון בלובי הדתי קבלו ח"כי אגו"י הרב מנחם פרוש ואברהם שפירא, על שפרץ לא נועץ בנושא "כה חיוני וגורלי" עם ח"כים ותיקים ומנוסים ופעל על דעת עצמו.
גם יתר הח"כים בלובי מתחו ביקורת עליו ובתום הדיון הביע הסכמתו לכך כי בעתיד ראוי להתחשב בדעות הח"כים הדתיים ולפעול בתיאום מוקדם עימם.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הכנסת ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות