לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב ד"ר רבל - בבול אמריקאי


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | עולם יהודי (עמוד 10) - 24/01/1985 (יום חמישי)
מיון מהיר:
ארצות-הברית מנציחה את זכרו של מייסד ה "ישיבה יוניברסיטי" בניו-יורק, הרב ד"ר דב רבל ז"ל, בהנפקת בול דואר ובו דיוקנו של הרב. בכך יצויין יום השנה ה-100 להקמת האוניברסיטה.
בול זה יכלל בסדרת בולים המנציחים את שמות גדולי ארצות-הברית כגון הנרי קליי (1777-1852) מדינאי אמריקאי נודע; פרל בק (1892-1973) מספרת אמריקאית נודעת בעלת פרס נובל לספרות של שנת 1938; הארי טרומן, נשיא ארצות הברית.

ד"ר דב רבל נולד בקובנה (ליטא) בשנת 1885, למד בישיבת טלז והתפרסם כעילוי. הוא הגיע לארצות-הברית בשנת 1906 ונתקבל כתלמיד בישיבת ר' יצחק אלחנן. כעבור שלוש שנים נתקבל לאוניברסיטה של ניו-יורק, ולאחר עוד ארבע שנות לימודים, קיבל דוקטור מדרופסי קולג' בפילדלפיה.

בשנים 1912-1915 התגורר דב רבל בטולסה אוקלהומה, שם ניהל את עסקי הנפט של משפחת אשתו העשירה טראוויס. שנת 1915 חזר לניו-יורק ונתמנה לנשיא "ישיבת ר' יצחק אלחנן" על-שם הרב יצחק אלחנן ספקטור (1817-1896), רבה של קובנה, מתומכי תנועת חיבת-ציון, שתרם להגברת משקלה בין היהודים הדתיים.

ישיבת ר' יצחק אלחנן, שהתמזגה עם ישיבת עץ-חיים, נוסדה ב-1886, והיתה הישיבה הראשונה בארצות הברית. בשנת 1928 הקים הרב רבל את האוניברסיטה ליד הישיבה, ידועה כיום בשם "ישיבה יוניברסיטי". היתה זו הישיבה הראשונה שהנהיגה לימודים אקדמיים והעמידה דור חדש של רבנים ומדריכים רוחניים שנתפזרו בכל רחבי ארצות-הברית וקנדה, חידשו את פני היהדות האורתודוכסית באמריקה וקנדה.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עולם יהודי 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 500 W 185th St, ניו יורק, ארצות הברית (ישיבה יוניברסיטי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות